لاریجانی:

بیکاری و تورم از بزرگ‌ترین مشکلات کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی نقطه ضعف کشور را در مسائل اقتصادی دانست و گفت: اکنون کشور با بیکاری و تورم شدید دست و پنجه نرم می‌کند که از بزرگ‌ترین مشکلات کشور است.
کد خبر: ۱۸۶۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 23 February 2016
به گزارش تابناک قم، علی لاریجانی با حضور در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(ع) در جمع مردم منطقه پردیسان قم با اشاره به اینکه یکی از برکات نظام وجود عقاید و آرا مختلف است، گفت: اظهار نظرات و ارائه سلایق برای کشور خوب است.
 
رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه کشور در ۳۷ سال گذشته فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته است گفت: یکی از کارهای مهم شناختن و آسیب‌شناسی نقاط ضعف و قوت است.
 
وی راز موفقیت جمهوری اسلامی را نفوذ اندیشه روحانیت و منویات اهل بیت(ع) دانست و اظهار داشت: یکی از مشکلات ما مسئله هسته‌ای بود که با تدابیر رهبری و همت مردم به نتیجه رسید.

لاریجانی نقطه اتکا و قوت نظام را مرجعیت و آرمان‌های امام و رهبری دانست و گفت: در شرایط کنونی باید به دنبال تعیین مسیر آینده باشیم و چراغ راه ما توجه به ارزش‌ها و تبعیت از نظام ولایت فقیه است.

نماینده مردم قم در خانه ملت با بیان اینکه در برخی مقاطع با وحدت کلمه به پیروزی و توفیق رسیدیم گفت: آنچه که قابل انکار نیست وجود نقاط ضعف در مسائل اقتصادی کشور است و چرخه اقتصادی ما با وجود پیشرفت‌هایی که داشته‌ایم معیوب است.

لاریجانی با تأکید بر اینکه باید وجود بیماری در اقتصاد را بپذیریم، افزود: واقعیت این است که باید مشکلات بفهمیم و درک کرده تا بتوانیم نسخه‌ای برای درمانش پیدا کنیم.

برخی در مجلس با رفع شدن مسائل هسته‌ای مخالف بودند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی در مجلس با رفع شدن مسائل هسته‌ای مخالف بودند، گفت: برخی مسائل را باید به صورت ترکیبی و در مجموع ارزیابی و بعد در مورد خوب یا بد بودن آن اظهار نظر کرد و تصمیم گرفت.

لاریجانی با اشاره به این مطلب که رفع تحریم‌ها، سنگ‌های خارجی‌ها را از پیش روی ما برمی‌دارد، افزود: با رسیدگی و حل مسئله هسته‌ای مشکلاتی که ناشی از تحریم‌ها بود در حال برطرف شدن است.

رئیس قوه مقننه یکی از دستاوردهای رفع تحریم‌ها را شکوفایی اقتصادی دانست و گفت: بیکاری و تورم کنونی ناشی از چرخه اقتصادی معیوب کشور است و باید نسبت به رفع این معضل بزرگ تلاش کرد و با دست روی دست گذاشتن و شعار دادن کار درست نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تغییر شرایط در قم را بسته به آبادانی و توسعه شهر دانست و گفت: سمت گیری مسئولان استان باید رشد تولید و ایجاد شغل و آبادانی قم باشد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از احداث ۷ کیلومتر از مترو قم خبر داد و گفت: با تهیه بیش از ۳۰۰ میلیارد اوراق مشارکت مترو قم تا ۴ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

توجه به مشکلات پردیسان

لاریجانی در ادامه رسیدگی به مشکلات متعدد منطقه پردیسان را خواستار شد و گفت: پردیسان از آن دست شهرک‌هایی است که از ابتدا طراحی جامع و حرفه‌ای نداشته و رفع مشکلات آن نیاز به زمان دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی و کلنگ‌زنی یک بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در منطقه پردیسان، بیان داشت: مصمم هستیم که این بیمارستان بی‌نظیر تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، آینده اقتصادی پردیسان را درخشان ارزیابی کرد و گفت: گازرسانی به پردیسان و برخی از روستاهای قم تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

لاریجانی بر گسترش سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در قم تأکید کرد و گفت: مشکلات شهر کریمه اهل بیت(ع)، شهر حوزه علمیه و مراجع عالی قدر باید در سطح قابل قبولی برطرف شود.

لازم به یادآوری است در طول این مراسم برخی از افراد با اعتراض و سرو صدا و با دست داشتن پلاکاردهایی علیه رئیس مجلس شورای اسلامی موضع گیری کرده بودند که لاریجانی این اعتراضات را نشانه پویایی نظام دانست.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار