در رده‌های پزشکی باید بومی گزینی کنیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در همه رده‌های پزشکی باید فکری برای بومی گزینی شود ضمن اینکه ظرفیت قابل توجهی را بدون آسیب به ظرفیتی که دوستان در قالب سهیمه آزاد شرکت می کنند اضافه خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 07 April 2015
در رده‌های پزشکی باید بومی گزینی کنیمبه گزارش تابناک یزد،  هاشمی وزیر بهداشت گفت: از جمله چالش‌های بخش آموزش وزارت بهداشت این است که تقریبا در حوزه های مختلف متناسب با نیاز مردم نیروی کافی تربیت نشده است.
 وی افزود: جذب دانشجو در حوزه سلامت ماموریت کاملا متفاوتی دارد، از طرفی باید تعداد دندانپزشک، دارو ساز، پرستار و متخصص به تعداد کافی باشد و باید مراقبت شود فارغ التحصیلان آنقدر زیاد نشوند که به سلامت مردم آسیب برسد، ضمن اینکه منصفانه نیست با مدرکی که در اختیار دارند بیکار باشند.

هاشمی افزود: بررسی همین آمار نیاز به دانش کافی دارد که متاسفانه در حوزه پزشکی داشته های اولیه آن را نداریم از طرفی ادعا می کنیم پزشک زیاد داریم و از طرف دیگر در بسیاری از نقاط کشور متخصص کم داریم؛ حتی در برخی مناطق پزشک عمومی هم کم داریم و اگر بخواهیم نظام ارجاع را تقویت کنیم باید این افزایش انجام شود که موضوعی اجتناب ناپذیر برای پزشک خانواده نیز محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: زیر ساخت ها تغییر نکرده است و محتوای آموزش و مهارت هایی که دانشجویان فرا می گیرند باید متناسب با مشکلات و نیازهای کشور تجدید نظر شود.

هاشمی با انتقاد از طرحی که پزشکان و متخصصان پس از فارغ التحصیلی باید بگذرانند افزود: در همه رده‌های پزشکی باید فکری برای بومی گزینی شود ضمن اینکه ظرفیت قابل توجهی را بدون آسیب به ظرفیتی که دوستان در قالب سهیمه آزاد شرکت می کنند اضافه خواهیم کرد و متناسب با آن تعداد صندلی ها را نیز اضافه می کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجو،وی گفت: با افزایش ظرفیت سعی می کنیم بومی گزینی را به نوعی پیش ببریم و طی ۱۰ سال آینده موضوع طرح پزشکان نیز از قالب اجباری به آموزشی و کسب مهارت ها تبدیل و زمانش نیز کوتاه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار