رشد 44 درصدی آمار اسکان مسافران نوروزی در یزد

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: آمار اسکان مسافران از ابتدای تعطیلات نوروز تا پایان سیزدهم فروردین 900 هزار و 967 نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 624هزار و 624 نفر بوده 44 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۲۰۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 03 April 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدمهدی شرافت افزود: در این مدت تعداد خودروهای وارد شده در 60 محور استان نیز در این مدت چهار میلیون و 355هزار و 557 خودرو بوده که این آمار نیز نسبت به سال گذشته 9 درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: از دیگر آمار رشد نوروز 95 می توان به رشد 58 درصدی اسکان آموزش و پرورش، رشد 71 درصدی اسکان مسافران در هتل، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، منازل استیجاری، خانه مسافر و اقامتگاه های بوم گردی، رشد 25 درصدی اسکان در مهمانسرای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی و همچنین رشد 56 درصدی اسکان در اقامتگاه های موقت، کمپ، کانکس و چادرهای مسافرتی اشاره کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد اشاره به افزایش مدت ماندگاری مسافر در یزد تصریح کرد: ماندگاری مسافر در یزد به چهار شب رسید که خوب و قابل تأمل است که بخشی از آن بدلیل معرفی بهتر مجموعه استان بخصوص برگزاری جشنواره هایی در شهر یزد و سایر شهرستانهاست.
شرافت اضافه کرد: از جمله برنامه هایی که این اداره کل برای سال خوش آمد در نظر گرفت، کمپ های کویری و برگزاری جشنواره های نوروزی بود و در همین راستا 16 جشنواره مختلف در شهر یزد در حال برگزاری بود که نشان دهنده توجه دستگاه های دیگر به مقوله فرهنگ است.
این مسئول حضور یزدی ها در مراسم های مختلف را از دیگر موارد قابل تأمل در نوروز 95 دانست و افزود: استقبال یزدی ها از جشنواره ها و مراسم های نوروز 95 و اهمیت آنها برای شناختن هرچه بهتر و بیشتر هویت تاریخی و همچنین حضور آنان در کنار مسافران بسیار زیبا و دیدنی بود.
وی یادآور شد: دستگاه های نظارتی، نظارت بیشتری اعمال کردند و شکایت رسمی تعداد آن نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشت.
شرافت درباره موفقیت دستگاهها در برنامه های نوروزی گفت: اداره کل اوقاف استان یزد از جمله دستگاههایی بود که به دلیل برگزاری برنامه ای خوب و با کیفیت برای مسافران در محل مسجدجامع کبیر یزد در مقیاس کشوری رتبه کسب کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد بافت قدیم شهر یزد، مسجدجامع کبیر و میدان امیرچقماق را از پربازدید ترین مکانهای تاریخی استان که تحت نظارت این اداره کل هستند عنوان کرد و افزود: تبدیل خیابان مسجد جامع و میدان امیرچقماق به میدان های شهری و فضای پیاده رو با رویکردی مثبت روبرو شد و آرزو می کنیم برنامه هایی که در ایام نوروز انجام شد با برنامه ریزی در طول سال تداوم داشته باشد.
وی با اشاره به مطرح بودن استان به عنوان دارالعباده خاطرنشان کرد: با همت مسئولان شهر یزد و مردم این شهر تاریخی، زیبا و منحصر به فرد دارالعباده خواهند ماند و امید است سال 95 تمرینی برای خوش آمد به میهمانان و شروع برنامه پنج ساله گردشگری استان یزد باشد.
استان یزد هم اکنون در کنار استانهای فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
این استان 2270 هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار