قانون مداري يكي از راهبردهاي مهم دولت تدبير و اميد

استاندار يزد گفت: عمل به قانون و قانون مداري يكي از راهبردها و محورهاي مهم دولت يازدهم است و كاركنان دولت تدبير و اميد فعاليت در چارچوب قانون را سرلوحه كار خود قرار داده‌اند.
کد خبر: ۲۱۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶ 16 April 2016

به گزارش تابناک یزد،نشست شوراي هماهنگي امور حقوقي دستگاه‌های اجرايي استان با حضور معاون حقوقي رئیس‌جمهوری اسلامي ايران، استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل حوزه استاندار، مشاور حقوقي استانداری، مديران استاني و اعضاي اين شورا در تالار انديشه استانداري برگزار شد.


استاندار يزد در اين جلسه بابیان اينكه در استان يزد هماهنگي، تعامل و همكاري خوبي بين امور حقوقي دستگاه‌های اجرايي استان و دستگاه‌های نظارتي وجود دارد؛ اظهار داشت: رعايت قانون و مقررات و قانون مداري سرلوحه كار همه مسئولان استان است.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: قانون مداري سازوکارهای خود را می‌طلبد و با برگزاري جلسات آموزشي و آشنايي بيشتر با مباني حقوقي سعي شده است تمام فعالیت‌ها در چارچوب قانون و مقررات باشد.
وي افزود: يكي ديگر از محورهای رعايت قانون مستد سازی است و ضروري است بسياري از املاك و اموالي كه دولتي است و وضعيت مشخصي ندارند، تعيين وضعيت شوند و مستندسازی‌های لازم انجام شود.
ميرمحمدي تصريح كرد: تلاش کرده‌ایم در مواردي كه بين دستگاه‌ها اختلاف وجود داشته اين اختلاف را در چارچوب قانون بين دستگاه‌ها رفع كنيم.
استاندار يزد اظهار داشت: دفاع از حقوق دولت يكي از رسالت‌های مهم دستگاه‌های دولتي است و درعین‌حال سعي شده است با رعايت كامل حقوق شهروندي عدالت و قانون‌گرایی تحقق يابد.
وي ادامه داد: در استان یزد از مشاوران حقوقي باتجربه‌ای برخوردار هستيم و تلاش شده است در تنظيم قراردادها، حتماً نظرات كارشناسان حقوقي لحاظ شود تا اشكال حقوقي وجود نداشته باشد.
ميرمحمدي افزود: در ارتباط با استنباط‌های حقوقي و نوع برداشت‌ها از قوانين و مقررات، سعي شده است اين موارد با نگاه مثبت به سمت حل مشكلات باشد.
استاندار يزد در پايان سخنان خود تصريح كرد: برخي از تنگناهاي قانوني در سطح كشور با نگاه علمي و كارشناسي رفع شده است كه يكي از این موارد، قوانين مربوط به قانون تسهيل و رفع موانع توليد بوده كه كمك زيادي به رفع مشكلات واحدهاي توليدي نموده است.
گفتني است در ادامه اين نشست هر يك از اعضاي شورا نظرات و دیدگاه‌های خود را در مورد امور حقوقي دستگاه‌های اجرايي استان و برخي مشكلات در اين حوزه مطرح كردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار