آغاز به کار میزهای تجاری خارجی در استان

کد خبر: ۳۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 10 May 2015

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی از آغاز به کار میزهای تجاری خارجی در استان خبر داد و گفت: تجارت خارجی امری دو طرفه است که باید سود دو کشور در زمینه وارادت و صادرات تامین شود.

داود بهبودی در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز به کار میزهای تجاری خارجی در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: تصور اولیه این بوده که این میزها متعلق به بخش خصوصی بوده و متولی امر باشند و دولت تنها در زمینه حمایتی فعالیت کند.

وی ادامه داد: آسیب‌شناسی مسائل تجاری با کشور مقابل و نیز مدیریت بخش باید مورد توجه قرار گیرد که بخشی از این کار انجام شده است و توسعه تجارت در این زمینه مورد توجه است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطر‌نشان کرد: تعامل افزایی با کشور مقابل مورد هدف است و نباید انتظار صادرات صرف داشته باشیم و افزایش مبادله تجارت را قبول داریم.

بهبودی یادآور شد: منافع طرفین باید مورد توجه باشد و در این زمینه مشکلات نیز باید مرتفع شود و ساماندهی بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی نیز مهم است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تجارت  خارجی امری دو طرفه است که باید سود دو کشور در زمینه واردات و صادرات تامین شود.

وی تسهیل خدمات تجاری در استان را یادآور شد و گفت: تعامل افزایی با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران مهم است و البته در این میان تفاوت‌هایی میان بخش خصوصی و دولتی وجود دارد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: صنعت کفش یکی از صنایع مهمی است که در زمینه مبادلات تجاری مثبت  می‌تواند مهم باشد و فعالان این بخش مسائل را آسیب‌شناسی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار