حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی تاکید کرد

ضرورت ارتباط با ادیان الهی برای رفع اختلافات بین ادیان

نماینده آیت‌الله سیستانی بر ضرورت ارتباط با ادیان الهی جهت رفع اختلافات بین ادیان تاکید کرد.
کد خبر: ۳۴۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵ 24 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی پژوهشکده مهدویت، مسوول و اعضای هیأت علمیِ مؤسسه آینده روشن و مسؤولین مرکز تخصصی موعود، با حضور در دفتر نماینده آیت‌الله سیستانی با حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی دیدار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی در این دیدار درباره ضرورت ارتباط با ادیان الهی در سراسر دنیا، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل، بحث ارتباط با جهان است؛ با قضاوت‌هایی که می‌کنیم، ذهنیت‌هایی ایجاد می‌شود، اما وقتی می‌رویم از نزدیک می‌بینیم، متوجه می‌شویم اصلاً جریان چیز دیگری است یا خیلی‌ها ذهنیت‌هایی نسبت به ما دارند، اما وقتی برویم و معارفمان را بگوییم متوجه می‌شوند که واقعیت چیز دیگری بوده است.

وی با تأکید بر اینکه عدم ارتباط موجب ایجاد فاصله و اختلاف می‌شود، خاطرنشان کرد: با ارتباط‌ها و رفت‌وآمدها خیلی از مشکلات حل می‌شود.

نماینده آیت‌الله سیستانی ضمن اشاره به چند خاطره از سفرهای خود به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی، اظهار داشت: در سفر اخیری که به فرانسه داشتم، مسؤولین دانشگاه سوربن و چند دانشگاه دیگر این کشور، ضمن استقبال از ما، گلایه داشتند که چرا تاکنون نیامدید تا معارف شیعه را منتقل کنید؛ در این سفر متوجه شدم که ما چقدر کوتاهی کردیم. باید قبول کنیم که خیلی کوتاهی شده است.

وی با اشاره به روایت امام رضا(ع) که فرمودند: «لو عَلِموا محاسنَ کلامِنا لاَتّبعونا»، ابراز داشت: ما می‌توانیم با برخورد خوب، پیام‌ها، معارف و فرهنگ ائمه اطهار(ع) را منتقل کنیم. اگرهمین معارف را منتقل کنیم آثار بسیاری خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی ضمن ابراز تأسف از برخی بداخلاقی‌ها برای حل مشکلات، بیان داشت: ما باید ببینیم ائمه اطهار(ع) چه دستوری به ما دادند؛ امام صادق(ع) می‌فرمایند به گونه‌ای تعامل کنید حتی یقال رحم الله جعفربن محمد هکذا ادب اصحابه؛ ما پیرو این مکتبیم.

وی به تفکیک «سیاست‌های آمریکا در دنیا» و «بحث ادیان الهی» اشاره کرد و ضمن تحسینِ سخنانِ سیدحسن نصرالله، ابراز داشت: سید حسن نصرالله گفت: ما با یهود به عنوان یک دین مشکل نداریم، ما با صهیونیست مشکل داریم. امروز نیز تندروهایی هستند که در لباس اسلام دست به خشونت و آدم‌کشی می‌زنند؛ در حالی که هیچ ربطی به اسلام ندارند.

نماینده آیت‌الله سیستانی خاطرنشان کرد: وقتی می‌توانیم با روش خیلی ساده، صدای مکتب تشیع را برسانیم، چرا این کار را نکنیم و ارتباط نگیریم؟ ما از فرصت‌ها باید خوب استفاده کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: در ارتباط‌گرفتن برای معرفی مکتبمان خیلی کوتاهی شده است. باید در این زمینه بیشتر فعالیت کرد و قبل از هر چیز این معارف اهل بیت(ع) باید منتقل بشود و این مهم‌ترین وظیفه ماست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار