انتقاد از کاهش عرض بلوار پیامبر اعظم(ص)

فرماندار قم گفت: کاهش عرض بلوار پیامبر اعظم(ص) و نادیده گرفتن نظرات کارشناسان استانی از سوی شورای عالی شهرسازی به هیچ وجه قابل قبول نیست.
کد خبر: ۳۵۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 01 January 2017
به گزارش تابناک قم، رضا سیار با اشاره به مصوبه جدید شورای عالی شهرسازی در خصوص بلوار پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: بلوار با هزینه زیادی شکل گرفته و شهر برای تملک زمین‌های در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) بدهکار شده، این در حالی است که کاهش عرض بلوار و نادیده گرفتن نظرات کارشناسان استانی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: مدیران استان قم در خصوص این موضوع با دلایل کارشناسی واکنش نشان می‌دهند، چون در استان کارشناسان عالمی داریم که در خصوص انواع تخصص‌های مورد نیاز این طرح می‌توانند اظهارنظر کنند، آن‌ها علاوه بر داشتن دانش کافی از طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) شناخت دارند.

فرماندار قم افزود: دوستانی که در شورای عالی معماری و شهرسازی هستند نمی‌توانند در مرکز با توجه به یکسری از آموزه‌های دانشگاهی که دارند برای چنین طرحی بدون در نظر گرفتن نظرات استان قم تصمیم گیری کنند.

سیار با اشاره به حضور کارشناسان استان قم در تصویب طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) اضافه کرد: مدیران و کارشناسانی که در استانداری قم، اداره راه و شهرسازی استان، شهرداری قم و سازمان نظام مهندسی استان هستند، نسبت به بلوار پیامبر اعظم(ص) اشراف کامل دارند، آن‌ها در تمام فرایند پیشنهاد و تصویب طرح صاحب‌نظر بودند.

وی ادامه داد: باید نظرات کارشناسان محلی در خصوص بلوار پیامبر اعظم(ص) لحاظ شود، سخن در خصوص طول و عرض این بلوار که اکنون کار احداث آن تمام شده است، موضوعیت ندارد. در خصوص معماری و کاربری‌های بلوار پیامبر اعظم(ص) کمیسیون ماده پنج تصمیم گرفته و این کمیسیون مرجع قانونی در این خصوص است.

فرماندار قم افزود: نباید مانع از بهره‌برداری از طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) و سرمایه‌گذاری در این طرح شد چون شهر قم به اندازه کافی بابت این طرح به سیستم بانکی بدهکار است، هر روزی که در واگذاری اراضی طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) و احداث کاربری‌ها در این طرح تعلل شود، ضرر بیشتری به شهر قم وارد می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران استان قم پیگیری‌های لازم را برای تغییر مصوبه شورای عالی شهرسازی در خصوص بلوار پیامبر اعظم(ص) داشتند و به نظرم این مسئله به زودی حل می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
کسانی که تصمیم گیرنده احداث دوربرگردان در بلوار پیامبر اعظم(ص) بوده اند به اندازه یک کودک فهم و شعور ندارند
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار