مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم مطرح کرد

ضرورت تنوع‌بخشی به منابع تامین آب استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: باید منابع مختلفی را برای تامین آب استان داشته باشیم.
کد خبر: ۳۵۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 02 January 2017
به گزارش تابناک قم، علی جان صادق‌پور با اشاره به ضرورت تنوع‌بخشی در منابع تامین آب استان اظهار کرد: باید منابع مختلفی را برای تامین آب استان قم داشته باشیم تا در صورت قطع آب از یکی از این منابع جایگزینی برای آن داشته باشیم.

وی ادامه داد: اکنون می‌توانیم یک‌هزار لیتر در ثانیه از آب پشت سد 15 خرداد برای تامین آب شرب شهر قم استفاده کنیم، در هفته‌های آینده با قطع کردن شبکه آب سرشاخه‌های دز به صورت موقت برای تامین آب این شهر از سد 15 خرداد و چاه‌های داخل شهر قم استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: برای تامین آب استان زحمت زیادی کشیدیم و آب شرب استان قم از سرشاخه‌های دز در 300 کیلومتری استان تامین می‌شود، برای تامین این آب دو سد ساخته شده و آب استان قم اکنون پایدار است.

صادق‌پور با اشاره به بوستان‌های شهر قم اضافه کرد: شهرداری برای آبیاری این بوستان حدود 600 انشعاب دارد و حدود 100 لیتر در ثانیه آب صرف آبیاری بوستان‌های شهر می‌شود، راه‌های زیادی برای جدا کردن آب فضای سبز شهر قم از آب شرب این شهر وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از این راه‌ها این است که پساب تصفیه شده فاضلاب را برای آبیاری فضای سبز در اختیار شهرداری قم قرار دهیم یا اینکه شهرداری چاه‌هایی را تجهیز کند و با آب این چاه‌ها فضای سبز شهر را آبیاری کند و دیگر از آب شرب قم برای این کار استفاده نکند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: اینگونه نیست که در تمام کشور شبکه فاضلاب وجود داشته باشد، تنها در 40 درصد از کشور شبکه فاضلاب داریم، البته باید در منطقه پردیسان حتماً شبکه فاضلاب ایجاد شود که این امر نیاز به اعتباری در حدود 110 میلیارد تومان دارد.

صادق‌پور با اشاره به فاضلاب منطقه پردیسان خاطرنشان کرد: تنها گزینه پیش‌رو برای احداث شبکه فاضلاب در این منطقه مشارکت بخش خصوصی است و در این خصوص فراخوان دادیم، چند سرمایه‌گذار برای مشارکت در طرح فاضلاب پردیسان اعلام آمادگی کردند و احداث این طرح در خوشبینانه‌ترین حالت دو سال طول می‌کشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار