۷۹۶ نفر وظیفه اقامه نماز در مدارس یزد را برعهده دارند

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: ۷۹۶ نفر امام جماعت وظیفه اقامه نماز اول وقت در سطح مدارس استان را برعهده دارند.
کد خبر: ۳۶۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵ 30 January 2017
به گزارش تابناک یزد،علی سرداری، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در سال جاری برای مدیران و معلمان سوالاتی در سایت قرار داده شد که در یک ماه ۳۰۰ نفر از مدیران و معلمان در این طرح شرکت کردند.
وی ادامه داد: در سطح مدارس استان یزد ۷۹۶ نفر وظیفه امام جماعت را در اقامه نماز اول وقت برعهده دارند که از این تعداد ۱۰۷ نفر طلبه خواهر و ۲۳۵ نفر فرهنگیان و بقیه پیش‌نمارها از روحانیت معزز هستند.
سرداری افزود: در مدارس یک وعده نماز و برخی ائمه جماعات در دو مدرسه اقامه نماز دارند که روزانه ۱۲۲۰ جلسه نماز در مدارس استان یزد اقامه می شود و همه مدارس نماز جماعت اقامه می شود.
۲۲۹ آموزشگاه قرآنی در استان فعالیت دارند
وی با اشاره به اینکه ۲۲۹ آموزشگاه قرآنی در استان فعالیت دارند گفت: از جمله اقدامات انجام شده برای گسترش فرهنگ نماز اول وقت شرکت کارد مدرسه در نماز جماعت، ایجاد فضای زیبا، تهیه جانماز و مهر تمیز، بیان فلسفه نماز، تشویق و جمع آوری مطالب مرتبط با نماز، مشارکت دانش آموزان جهت فضاسازی و فعالیت های مرتبط با نمار، اهدای جوایز به دانش آموزان فعال در امر نماز بوده است.
سرداری افزود: طی بررسی که سال گذشته صورت گرفت ۳۰ هزار متر مربع موکت برای مفروش کردن نمازخانه های مدارس استان مورد نیاز بود که با پیگیری های انجام شده توسط آموزش و پرورش ۵ هزار مترمربع در سال گذشته تهیه شد و در یکسال جاری نیز پیگیر این مساله هستیم و درخواست داریم تا مسئولان کمک کنند فرش با قیمت نازل در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی ادامه داد: در رابطه با حق القدم ائمه جماعات نیز علی رغم آنکه ار تهران هنوز هیچ گونه ابلاغی صورت نگرفته اما با پیگیری و مساعدت شیرزاد مدیرکل آموزش و پرورش استان تا آبان ماه همه این معوقات پرداخت شده است که مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان را شامل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار