انتخاب یزد به عنوان کمیته « هویت کودک ایرانی» در کشور

کد خبر: ۳۷۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲ 06 February 2017
به گزارش تابناک یزد،علی رادمنش، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در نشست خبری گفت: استان یزد به عنوان کمیته « هویت کودک ایرانی»شناخته شد.

 

وی افزود: فارس و قزوین و کرمانشاه به عنوان استان های شریک کار ما هستند ولی تمام استان ها از بخش نامه ایرانی اسلامی پیگیری می شوند.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: هویت مجموعه فرهنگ و بینش و گرایش ها و اعمالی که انجام می دهیم، است و آن را در مجموع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سه قسمت تقسیم شده است .

 

رادمنش تصریح کرد: هویت در ۲ بخش فردی و اجتماعی است ولی در تقسیم بندی آموزش و پرورش به اسلامی، ملی و متجددانه تقسیم شده است که ابزارهای نوین در آن نیز شناخته شده است.

 

وی ادامه داد: در اسلامی، مهدویت و انتظار، امر به معروف و نهی از منکر و ولایت فقیه و حجاب به کار برده می شود و از پیش دبستانی نیز شروع می شود.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در بحث هویت ملی نیز در فکر این هستیم که فرهنگ  بومی و محلی خود را گسترش دهیم و بحث مهم در آن نیز وحدت ملی است که فرزندان ما باید روی رهبری، مذهب و هویت ملی خود تاکید کنیم.

 

رادمنش بیان کرد: ما باید هویت های ملی و اسلامی را در آغاز جدی بگیریم تا بتوانیم در هویت متجددانه جدی باشیم و آن را نیز مورد توجه قرار دهیم.

 

وی افزود: ما سرزمینی به نام ایران زندگی می کنیم و در واحد پیش دبستانی نیز واحدی به نام « من یک زمین دارم» که بر روی ایرانی بوده آن نیز تاکید دارد.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: انتقال میراث فرهنگی صحیح به نسل آینده مهمترین برنامه ما در استان و آموزش و پرورش است.

 

رادمنش تصریح کرد: مساله اهمیت سرود ملی و پرچم نیز مساله ای دیگر برای ما است که برای آمیختن اسلام و ایران و کشوری به نام جمهوری اسلامی مهم است و ما نیز برای آن اهمیت ویژه ای قائلیم و سعی داریم در این طرح بر روی آن تاکید کنیم.

 

وی افزود: اولین پله هویت ملی بعد از تولد بر اساس زبان و ادبیات مادر است که پس از آن جامعه، آموزش و پرورش، دولت و عوامل القایی بر روی هویت ملی فرد تاثیر دارد.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: در هویت اسلامی  اولین اقدام ما همایش « دردانه حسین» بود که در امامزاده  سید جعفر محمد (ع) برگزار شد و از کارهای آن نیز در زمان تولد حضرت زهرا(س) رایحه نوروز را با رایحه معنوی همراه خواهیم کرد و پس از آن نیز « همای رحمت» داریم.

 

رادمنش بیان کرد: برگزاری یلدار ماندگار، قصه گویی زیر گنبد کبود با رویکرد بومی محلی با حضور 130 قصه گو با انتخاب 19 نفر برگزیده، نقاشی همگانی دهه فجر، آواها و نغمه های محلی یزدی، دکلمه خوانی، جشنواره غذایی محلی از جمله برنامه های ما در این طرح است که بسیار در هویت ملی ما اثر گذار است.

 

وی افزود: شعار یزد « قنات، قنوت و قناعت» است که ما تلاش داشته ایم که این شعار را با شعار دین و هویت اسلامی ربط داده ایم و به نحوی برای این هویت ملی و اسلامی تلاش کرده ایم.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: مجزا کردن آموزش از پرورش خطایی بوده است که امروز باید آن را درست کنیم که اگر هویت ملی و اسلامی را بتوانیم احیا کنیم می توانیم به خوبی این امر را نهادینه کنیم.

شبستان 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار