رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان:

تنها ۴۰درصد از زمین‌های اصفهان آبیاری شده‌اند

تابناک: رئیس انجمن خبرگان کشاورزی استان اصفهان با اشاره به زمان محدود جاری بودن آب در رودخانه زاینده‎رود گفت: تنها ۴۰ درصد از زمین‌های کشاورزی در کشت بهاره آبیاری شده‌اند و برخی زمین‌های کشاورزی در طول این مدت به طور ۱۰۰ درصد آبیاری نشده‌اند.
کد خبر: ۳۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 26 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، اسفندیار امینی با اشاره به اینکه نوبت آب سوم 10 خرداد ماه بسته می‌شود، اظهار داشت: در طول این مدت تنها 40 درصد از زمین‌ها برای کشت آبیاری شده‌اند و برخی زمین‌های کشاورزی در طول این مدت به طور 100 درصد آبیاری نشده‌اند و نمی‌توان به طور دقیق این تخمین را زد.

وی افزود: با این وجود هنگامی که آب بسته شد بین 2 الی 3 روز آب‌راه ای وجود دارد که کشاورزان می‌توانند از این راه‌آبه برای آبیاری استفاده کنند و زمین‌هایی که آب کمتری به آنها رسیده از این طریق جبران شود.

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: کشاورزان در این مدت گندم و جو کاشته‌اند و این غله‌هایی است که در پائیز بیشتربرای کشت به کشاورزان مناسب است.

وی تصریح کرد: هنوز مشخص نیست برای پائیز امسال چه میزان حجم آب باری کشاورزان داده می‌شود و این موضوع بستگی به برنامه‌ها، بارش‌ها و صرفه‌جوئی‌ها دارد.

امینی اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌ایی نسبت به پیش‌بینی‌هایی که شده بود به دلیل بارش‌ها جلوتر هستیم و ذخیره پشت سد نزدیک به 270 میلیون متر مکعب از برنامه جلو است.

وی با اشاره به تالاب گاوخونی بیان کرد: با توجه به اینکه تالاب در منطقه شرق اصفهان قرار دارد تنها راه نجات آن رونق یافتن کشاورزی در آن منطقه است و اینکه سفره‌های آب زیر زمینی در آن نقطه جغرافیایی به اغنای کامل برسد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار