مزار مادربزرگ رهبر معظم انقلاب در يكي از روستاهاي استان يزد

سنگ قبري منقش به نام بي‌بي خديجه قناد نصرآبادي در روستاي نصرآباد تفت و در جوار بقعه شيخ عزالدين داود نصرآباد وجود دارد كه مزار جده مادري رهبر معظم انقلاب است.
کد خبر: ۴۰۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 04 April 2017

 به گزارش تابناک یزد،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد  اظهار داشت: این سنگ قبر مربوط به جده مادری مقام معظم رهبری است و صحت آن تأیید شده است.

فاطمه دانش‌یزدی بیان کرد: در روز شهرستان تفت در ایام تعطیلات نوروز امسال نیز به همراه فرماندار و جمعی از مسؤولان شهرستان تفت، هنگام ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهرستان تفت و روستای نصرآباد، بر مزار این بانوی بزرگوار نیز حاضر شدیم.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده، صحت انتساب این سنگ قبر به جده مادری رهبر معظم انقلاب را تأیید کرد و افزود: جده مادری رهبر معظم انقلاب، بی بی خدیجه، دختر آیت الله میرزا محمدابراهیم نصرآبادی و رقیه خانم است که 25 تیرماه 1252 شمسی در نصرآباد تفت دیده به جهان گشود و در سن 81 سالگی در تاریخ 1333 شمسی دار فانی را وداع گفت.

دانش‌یزدی یادآور شد: بانو خدیجه میردامادی، تنها فرزند آیت الله سیدهاشم نجف آبادی میردامادی از همسر نخست ایشان بود که نام خانوادگی مادربزرگ خود را به ارث برده و او را به نام بی بی خدیجه قناد نصرآبادی می شناختند.

به گزارش فارس، آرامگاه این بانوی مکرمه جنب بقعه شیخ عزالدین داود نصرآباد، یکی از روستاهای شهرستان تفت قرار دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار