رتبه 21 آذربایجان‌شرقی در کشور از حیث پرونده‌های قضایی

معاون پیشگیری از جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: استان آذربایجان‌شرقی از حیث تعداد پرونده‌های کیفری در رده 21 و در پرونده‌های حقوقی در رده 25 کشور قرار دارد که این امر نشان دهنده امنیت بالای استان در بسیاری از حوزه‌هاست.
کد خبر: ۴۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 07 June 2015
رضا مسعودی‌فر در نشست پیشگیری از جرم دادگستری استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی سیاست‌ راهبردی دستگاه قضایی است و تلاش می‌شود با راهبرد علمی و دانشگاهی ضمن احصاء علل جرایم، راهکار عملی برای آن اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های کم جرم کشور است، افزود: شناخت علت جرایم بر مقابله صحیح با آن کمک می‌کند و دادگستری استان با تعامل به دنبال جمع‌آوری اطلاعات لازم در این خصوص است تا بتواند با روش‌های علمی با آن مقابله کند.

مسعودی‌فر از برگزاری همایش ملی طراحی محیط شهری عاری از جرم و جنایت در تبریز در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: در این همایش ‌تلاش می‌شود با استفاده از اساتید مجرب دانشگاهی با روش‌های علمی پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و جرم، جنایت صورت گیرد.

معاون پیشگیری از جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی افزود: استان آذربایجان شرقی از حیث تعداد پرونده‌های کیفری در رده 21 و در پرونده‌های حقوقی در رده 25 کشور قرار دارد که این امر نشان دهنده امنیت بالای استان در بسیاری از حوزه‌هاست.

مسعودی‌فر تهیه و تدوین اطلس جنایی استان را برای اتخاذ تدابیر پیشگیرانه مهم دانست و گفت : این اطلس با مشارکت استانداری درحال مطالعه است که در صورت تهیه و تدوین نهایی آن ضمن اقدامات لازم، در دسترس تمام دستگاه‌های متولی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی تنها وظیفه قوه قضائیه نیست، افزود: گرچه این امر به عنوان سیاست راهبردی مورد توجه قوه قضائیه قرار گرفته است اما ضروری است تمام دستگاه‌های اجرایی دادگستری‌ها را برای مقابله با جرائم و آسیب‌‌های اجتماعی یاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار