صدورمعاینه فنی و کنترل ضایعات کمباینهای برداشت غلات درشروع برداشت ضروری است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بر ضرورت تنظیم کمباین ها و صدور کارت معاینه فنی قبل از ورود به مزرعه به منظور جلو گیری از ریزش بیش از حد محصول تاکید کرد.
کد خبر: ۵۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ 28 June 2015

به گزارش خبرنگار ما ، مهندس ایوب ایرانی فام در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان چاراویماق با اعلام این مطلب گفت: با توجه به فرارسیدن فصل برداشت گندم، تنظیم کمباین ها و صدور کارت معاینه فنی و نظارت دقیق توسط کارشناسان جهاد کشاورزی باید مد نظر قرار گیرد و هر کمباینی که کارت معاینه فنی نداشته باشد حق ورود به مزرعه را ندارد و با تنظیم به موقع کمباینها از ریزش بیش از حد محصول جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه هماهنگی کامل با شرکت غله استان و اداره تعاون روستایی جهت خرید گندم صورت گرفته است ادامه داد: هدف اصلی اداره تعاون روستایی حمایت از گندمکاران خرد و جزء می باشد و کشاورزان عمده باید گندم های خود را به سیلو تحویل نمایند.

مهندس ایرانی فام ادامه داد: شهرستان چاراویماق از لحاظ ارتقاء درجه و ضریب مکانیزاسیون نیز با رشد قابل ملاحظه ای همراه بوده و توانسته است همانند سالهای قبل از لحاظ جذب تسهیلات مکانیزاسیون رتبه اول را با جذب 73 میلیارد ریال از محل خط اعتباری مکانیزاسیون کسب نماید.

وی افزود: امسال نیز اعتبار لازم جهت خرید ادوات کشاورزی ازجمله خاکورزها با هماهنگی صورت گرفته با بانک کشاورزی بصورت خط اعتباری مکانیزاسیون فراهم گردیده است .

مهندس ایرانی فام ادامه داد: با توجه به کاهش منابع آبی و بحران کم آبی در استان و تنش خشکی بخصوص در اراضی دیم، روی آوردن به کشاورزی حفاظتی و استفاده از ادوات خاکورز حفاظتی باعث حفظ رطوبت و مواد آلی خاک و جلوگیری از فرسایش بادی و آبی می گردد و استفاده از این دستگاهها باعث افزایش حداقل 30 درصدی تولید خواهد شد .

و ی با بیان اینکه با عنایت به انجام عملیات به زراعی در شهرستان چاراویماق تنش خشکی تاثیر اندکی در تولید محصول استراتژیک گندم داشته است افزود: با توجه به امکانات کم و ظرفیت کم انبارهای شهرستان چاراویماق جهت ذخیره گندم خریداری شده، لازم است با هماهنگی شرکت غله استان آهنگ حمل گندم خریداری شده افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار