عضو شورای اسلامی شهر قم:

بافت تاریخی شهر با محدودسازی مردم احیا نمی‌شود

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: بافت تاریخی شهر با محدودسازی مردم احیا نمی‌شود.
کد خبر: ۵۵۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲ 30 January 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام سیدمحمد آتش‌زر دوشنبه شب در سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به لایحه تعرفه بهای سازمان آتش‌نشانی در سال 97 اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی رقم‌هایی که به دست می‌آورد در هزینه جاری قرار نمی‌دهد و آن‌ها را صرف تجهیزات می‌کند و نیازهای اساسی سازمان از محل هزینه‌های تعرفه‌ها تأمین می‌شود.

آتش‌زر در ادامه سخنان خود با اشاره به ایجاد محدودیت‌هایی در بافت‌های تاریخی شهر قم اظهار کرد: تجربه طرح تفضیلی را در نظر بگیریم که در گذشته چند درصد از آن‌ها محقق می‌شد و بالاخره روند قبل کنار گذاشته شده و امروز دیگر مثل گذشته نیست و تفکرات سیال صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: امروز محدوده‌ای به عنوان بافت تاریخی فریز شده است و به مردم اجازه توسعه نمی‌دهیم؛ آیا چقدر به مردم امکان داده شده که خودشان اینجا بمانند و توسعه انجام دهند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه امکان ندارد 10 درصد از این بافت تاریخی نیز با شرایط فعلی نوسازی و بهسازی شود تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی باید بیاید و فضاهایی چون خانه یزدان‌پناه را حفظ کرده و در بقیه موارد به مردم اجازه زندگی عادی و ساخت و ساز بدهد.

وی با بیان اینکه در موارد شهری و ساخت و سازها شوراها و شهرداری‌ها تصمیم‌گیرنده نهایی هستند اذعان کرد: میراث فرهنگی باید اختیار را به شورا و شهرداری بدهد که بتوان تصمیمات را عملیاتی کرد چراکه در نهایت این دو مجموعه در ساخت و ساز دخیل هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار