بهره برداری از «آب انبار تاریخی رستم گیو» یزد با حضور وزیر نیرو

«آب انبار رستم گیو» به عنوان یکی از بناهای تاریخی شهر جهانی یزد که علی رغم نامناسب بودن محیط آن مورد بازدید بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار می گرفت، به همت شهرداری یزد بازسازی و با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.
کد خبر: ۶۳۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰ 28 July 2018

«آب انبار رستم‌گیو» یکی از بناهای تاریخی شهر جهانی یزد است که با همت شهرداری بهسازی و دیشب پنج شنبه چهارم مرداد ماه با حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

این طرح در متراژي حدود ١٦٠٠ متر مربع انجام و تاكنون حدود ٤٥٠ ميليون تومان از سوي شهرداري در اين مكان هزينه شده است.

شهرداري با عنايت به حجم بازديد زياد توريست‌ها و نامناسب بودن محيط اطراف «آب انبار رستم گیو» در گذشته و همچنین به منظور نمايان نمودن كامل اين بنای تاریخی، اقدام به طراحي و اجراي محوطه سازي آن نموده است.

با توجه به اين‌كه اين آب انبار از محدود آب انبارهاي موجود در جنب يكي از بلوارهاي اصلي شهر یزد بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است، برای بازسازی آن از مصالحي نظیر واش بتن كاهگل و آجر قزاقي برای حفظ فضاي سنتي محل استفاده شده است.

عملیات بازسازی آب انبار رستم گیو در سه فاز و سه کد ارتفاعی، از سال 95 آغاز و امسال به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است؛ شهرداري اقدام به بدنه سازي و كفسازي مسير گردشگري از آب انبار رستم گيو تا آتشكده نموده كه در فاز اول ٢٠٠ ميليون تومان در سال گذشته هزينه و امسال نيز اعتباري بالغ بر ٢٠٠ ميليون تومان نيز براي اين مسير گذاشته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار