اسماعیل عطاپور افزود: پس از بررسی این تعداد گزارش، 813 فقره پرونده تشکیل و جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان ارسال و حدود 409 مورد نیز قبل از تشکیل پرونده منجر به مصالحه بین طرفین شد .
وی ادامه داد: این تعداد گزارش از طریق گزارشهای عموم مردم و ناظران افتخاری دریافت شده که شامل دو بخش کالایی و خدماتی است .
وی بیشترین عناوین شکایتهای دریافتی را گرانفروشی ، عدم درج قیمت ، کم فروشی و تقلب و نیز اجرایی نکردن تعهدات در شبکه عرضه کالا برشمرد .
عطاپور اظهار کرد: در راستای نظمدهی و انسجامبخشی بیشتر به فرآیند تنظیم بازار و نظارت گستردهتر بر مراکز ذخیرهسازی و نگهداری کالا، انبارها، سردخانهها و جایگاههای توزیع کالا و عرضه خدمات ، بازرسیهای مستمر توسط بازرسان این سازمان در طول سال در مرکز استان و شهرستان های تابعه انجام میشود .
معاون نظارت و بازرسی سامان صنعت معدن و تجارت استان گفت: شهروندان میتوانند هرگونه تخلف مشهود از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، اخفا و امتناع از عرضه کالا، عدم صدور فاکتور خرید و دیگر تخلفات صنفی و غیر صنفی را از طریق تماس با تلفن 124 به ستاد خبری مستقر در ادارات صنعت، معدن وتجارت شهرستانها گزارش کنند تا در اسرع زمان رسیدگی شود .ایسنا