معاون قضایی اداره کل دادگستری:

هزار زندانی با تلاش شورای حل اختلاف در یزد آزاد شدند

معاون قضایی اداره کل دادگستری یزد در امور شوراهای حل اختلاف بابیان اینکه نقش شوراها در زندان‌ها بسیار مؤثر است، گفت: با تلاش این نهاد در 2 سال اخیر هزار زندانی در استان آزاد و به کانون خانواده‌های خود بازگشتند.
کد خبر: ۶۸۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶ 27 November 2018

 محمدرضا حداد روز سه‌شنبه در حاشیه دیدار با امام‌جمعه ابرکوه افزود: در این مدت از این تعداد 17نفر محکومان به قصاص نفس بودند که از مجازات رهایی یافتند.
وی خاطرنشان کرد: در هفت‌ماهه امسال از 18 هزار فقره پرونده وارده به اجرای احکام شورای حل اختلاف تماماً رسیدگی و همین تعداد نیز مختومه شد.
این مسئول یادآور شد: در هفت‌ماهه سال 97، هم 47 هزار پرونده به شورای حل اختلاف استان یزد وارد و همین تعداد پرونده مختومه شده است.
حداد در ادامه به فلسفه وجودی تأسیس شوراهای حل اختلاف طبق ماده 189 برنامه توسعه سوم اشاره کرد و گفت: کاهش مراجعه مردم ، توسعه مشارکت‌ها، حل اختلافات که بدون ماهیت قضایی است و حل‌وفصل اختلافات قضایی ساده و کم‌اهمیت که ماهیت پیچیده قضایی ندارند از فعالیت‌های شوراست .
معاون قضایی اداره کل دادگستری یزد تصریح کرد: نزدیک به 100 شعبه شورای حل اختلاف در استان فعال است که در این راستا افزون بر 500 نفر به‌صورت افتخاری با مدارج علمی حوزوی ، دکتری، فوق‌لیسانس ، لیسانس و فوق‌دیپلم مشغول فعالیت و رسیدگی به دعاوی مردم هستند.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار