قائم مقام رييس دادگستري يزد:

اصل حقوق شهروندی سرلوحه كارها در قوه قضاییه است

قائم مقام ريیس کل دادگستری استان یزد با بيان اين اصل حقوق شهروندی سرلوحه كارها در قوه قضاییه است، افزودن کیفیت دادرسی و كسب اعتماد عمومی و رضایت مردم را اهدف اصلی این قوه ذكر كرد.
کد خبر: ۷۴۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ 06 May 2019

«سیدرضا سجودی» در مراسم توديع و معارفه ريیس دادگستری شهرستان تفت با اشاره به اهميت استقلال قوه قضاییه، اظهار کرد: استقلال به این معنا نیست که این قوه به صورت جزیره‌ای عمل کند بلکه هر سه قوه در نظام جمهوری اسلامی ایران، باید مکمل یکدیگر باشند و قوه قضاییه نیز در این راستا تعامل و همکاری با قوای دیگر را ادامه خواهد داد.

وي افزود: در شهرستان تفت نیز برای جلب رضایت مردم ضروری است که مسئولان دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌های شهرستان، دستگاه قضایی را یاری کنند.

سجودی با بیان این که هدف قوه قضاییه ارائه گزارش آماری عددی و کمی نیست، گفت: افزودن کیفیت دادرسی و به دست آوردن اعتماد عمومی جامعه و همچنین رضایت مردم اهدف اصلی این قوه است.

وی با بیان این که در جامعه اسلامی مردم دارای جایگاه ویژه‌ای هستند، تصریح کرد: آنچه از آن به عنوان حقوق شهروندی در جامعه و توسط ريیس محترم جمهور مطرح شده است، همان حق و جایگاه ویژه مردم بوده و نظام نیز برای اجرای این حق مردم، همواره در حال تلاش است و برنامه‌های خوبی را عملیاتی کرده که این اصل در قوه قضاییه نیز سرلوحه کارها قرار دارد.

قائم مقام ريیس کل دادگستری استان ادامه داد: سیستم قضایی برای رسیدن به اهداف مدنظر خود، نیازمند یاری همه افراد و مسئولان است و هر فردی با روش و شیوه خود این مهم را انجام دهد.

سجودي در پايان نيز تغییر در قوانین انتخاب دادستان را دلیل طولانی شدن انتخاب دادستان جدید شهرستان اعلام و اظهار امیدواری کرد كه دادستان شهرستان تفت نیز هرچه سریعتر انتخاب شود.

«محمد محامدی» فرماندار تفت نیز در اين جلسه با اشاره به اهمیت سه مقوله دارای مهم در جامعه و ارتباط این حوزه‌ها با قوه قضاییه، اظهار کرد: قوه قضائیه با سه مقوله عدالت، امنیت و آسایش به صورت مستقیم و غیرمستقیم با آن‌ها ارتباط دارد.

وی در همین رابطه افزود: یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه، اجرای عدالت در جامعه است که با وجود قضات مومن و متعهد در این قوه این موضوع محقق می‌شود. از طرفی درباره امنیت هر چند نیروهای نظامی و امنیتی عامل اصلی و برقرارکننده امنیت در جامعه هستند اما دستورات قضایی نقش تعیین‌کننده‌ای را خواهد داشت.

محامدی با بیان این که فراهم کردن آسایش مردم به نوعی وظیفه نهادها و دستگاه‌های دولتی است، گفت: با بررسی دقیق متوجه می‌شویم که بسیاری از این موارد با کمک دستگاه قضا میسر می‌شود و البته در بوجود آمدن آسایش جامعه نیز همکاری قوه قضاییه در پیشگیری جرایم و حمایت از سرمایه گذاری قانونی در بخش اقتصاد مشهود است.

این مسئول ضرورت همکاری قوه قضائیه با حمایت از سرمایه‌گذاری قانونی و سرمایه‌گذاران را در راستای تحقق شعار سال «رونق تولید» عنوان کرد.

گفتني است؛ در اين مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات سه ساله «عباس فرقانی» تقدیر و «مهدی زارعی» به عنوان ريیس جدید دادگستری شهرستان تفت معرفی کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار