رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی:

حوزه‌معدن‌مهمترین‌اولویت‌سرمایه‌گذاری‌استان‌است

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان‌رضوی گفت: در شرایط فعلی، حوزه معدن مهمترین اولویت سرمایه‌گذاری خراسان‌رضوی است.
کد خبر: ۷۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱ 16 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمدحسین روشنک در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: خراسان‌رضوی اولویت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد که یکی از مهمترین آن‌ها حوزه معدن است. همچنین در حوزه صنایع بزرگ از جمله فولاد و پتروشیمی هم نیاز به سرمایه‌گذاری در استان به‌وضوح دیده می‌شود.

وی با تأکید براینکه برای ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی باید فضای کسب و کار کشور را بهبود بخشید، تصریح کرد: زیرساخت‌های مناسب برای سوق دادن سرمایه به خراسان رضوی ایجاد نشده است.

عضو اتاق بازرگانی مشهد با بیان اینکه سرمایه‌گذاران افرادی تیزهوش و باذکاوت هستند و برای در اختیار قرار دادن پول خود نخست حوزه کسب و کار را مورد بررسی قرار می‌دهند خاطرنشان کرد: برای افزایش میزان سرمایه گذاری خارجی به ویژه در حوزه‌های مورد نیاز باید فضای کسب و کار را بهبود بخشید.

روشنک تاکید کرد: برنامه ریزی برای رشد سرمایه گذاری خارجی تا زمانی که کسب و کار فضای بهتری پیدا نکرده، مثمرثمر واقع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید در حوزه تکنولوژی‌های نوین برای بهبود بهره‌وری صنایع ورود کرد گفت: نخستین موضوعی که در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد سرمایه گذاری برای تکنولوژی‌هایی است که در بهینه سازی مصرف انرژی کاربرد دارند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در این حوزه، سرمایه گذاری در ادوات بهینه کردن مصرف آب بسیار مورد اهمیت است گفت: یکی از مهمترین اولویت‌ها، بهسازی بافت فرسوده مشهد است که باید برای آن برنامه‌ای جدی در نظر گرفت.

وی افزود: بافت فرسوده شهر مشهد یکی از نمودهای نامناسب بودن فضای کسب و کار در خراسان رضوی است که ممکن است زمینه بی‌انگیزگی سرمایه گذاران برای ورود به خراسان رضوی را ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار