رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در کرمانشاه از برگزاری تجمع دانش‌آموزی به مناسبت ۱۳ آبان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ 01 November 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، روز ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز "مبارزه با استکبار" نام‌گذاری شده و دلیل آن تسخیر لانه جاسوسی سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است. ۱۳ آبان علاوه بر سالروز تسخیر لانه جاسوسی یادآور دو رویداد مهم دیگر نیز هست. "تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳" و کشتار جمعی از دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ توسط رژیم پهلوی که به همین دلیل "روز دانش‌آموز" هم نام گرفت. تظاهرات ضد‌استکباری ۱۳ آبان هرسال در تهران و سایر شهر‌های کشور برگزار می‌شود.
هفته بسیج دانش‌آموزی یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های نوجوانان این مرز و بوم است که در هشت سال دفاع مقدس جسم پاکشان را در برابر تیر خصم رژیم بعث قرار دادند.

نام شهید فهمیده با نام نوجوان، آن هم از نوع شجاع و ایثارگرش عجین و همراه شده و آن شهید عزیز، الگویی برای نوجوانان معرفی می‌شود. شاید به جرأت بتوان گفت که تنها کسی که شهید حسین فهمیده را به درستی شناخت، امام خمینی (ره) بود که امام در موردش فرمودند: «رهبر ما آن طفل سیزده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صد‌ها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد و خود نیز شربت شهادت نوشید».

شهید فهمیده در شهریور ماه ۱۳۵۹ یک هفته پیش از اعلام رسمی آغاز جنگ تحمیلی، همراه نیروی مقاومت بسیج به جبهه خرمشهر اعزام شد. این حرکت آن هم توسط یک نوجوان، نشانگر زمان‌شناسی و بصیرت بالای اوست که قبل از آنکه عموم مردم متوجه کاری شوند، او اقدام می‌کند.

در احوالات او ذکر شده که به مدرسه و درس خواندن علاقه وافری داشت و غیر از کتب درسی کتب دیگری را نیز مطالعه می‌کرد؛ سطح هوش او بسیار خوب بود و معمولا در کلاس درس را یاد می‌گرفت و همیشه شاگرد اول تا سوم بود. اما او به اولویت‌های زندگی توجه داشت و کلاس و درس و مشق را رها کرد و برای حفظ استقلال و کیان انقلاب اسلامی در جبهه‌ها حضور یافت.

شنیده بود که عراقی‌ها دارند از آن طرف پل می‌آیند. رفت و با اصرار دو تا نارنجک گرفت و به سرعت به سمت آن‌ها حرکت کرد. حسین با دیدن عراقی‌ها فورا روی زمین دراز کشید. آن‌ها در حالی که با مسلسل داشتند به سمت بچه‌ها شلیک می‌کردند جلوتر آمدند. حسین ضامن نارنجک را کشید و آنرا جلوی پای سربازان دشمن انداخت و آن‌ها را به درک واصل کرد.

عباس سروری، رئیس سازمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تجمع بزرگ گرامیداشت سیزدهم آبان ماه با حضور اقشار مختلف مردم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کرمانشاه برگزار می‌شود گفت: این تجمع روز سیزدهم آبان ماه ساعت ۱۰ صبح در مقابل مسجد جامع در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

سروری عنوان کرد: ویژه برنامه‌های یوم‌الله سیزدهم آبان ماه به منظور آگاهی‌بخشی به نسل جوان برای توطئه‌های استکبار جهانی، دسیسه‌ها و ترفند‌هایی است که از سوی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام طراحی می‌شود.

وی افزود: از مردم دعوت می‌شود برای مبارزه با استکبار جهانی در قالب یک تجمع باشکوه و ضد استکباری حضور باشکوه داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در سال ۵۸ با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا کار بزرگی صورت گرفت و هیمنه پوشالی آمریکا را در هم شکسته و با تسخیر لانه جاسوسی ابهت آمریکا را در دنیا زیر سوال بردند عنوان کرد: امروز عظمت انقلاب اسلامی فراتر از مرز‌ها پیش رفته است و آمریکا و صهیونیست در آنسوی دریا‌ها پشت دیوار خود سنگر گرفته‌اند و این عظمت جمهوری اسلامی را می‌رساند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار