آیا مدعی العموم از نماینده محترم می پرسد بر کدام آیین و مسلک، خودت را بر آن متقاضی تحصیل کرده ی متخصصِ متعهد، که به احتمال زیاد از طبقه فقیر و بی بضاعت جامعه هم بوده که با هزاران مشکل و مشقت درس خوانده و فارغ‌ التحصیل شده، ترجیح دادی؟
کد خبر: ۱۰۰۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴ 01 November 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید حسین رهی ، فعال سیاسی و فرهنگی طی یادداشتی نوشت : چندی پیش، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نه تنها در انظار ایرانیان بلکه در محضر خدای بزرگ و تمامی جهانیان اعلام کرد که تعدادی از نمایندگان ادوار مجلس با استفاده از رانت به استخدام وزارت نفت درآمده اند..!!!
قبل از پرداختن به موضوع ذکر این نکته ضرورت دارد که انتقال یک کارمند از یک دستگاه و سازمان به دستگاه و سازمان دیگر وفق مقررات بلا مانع است.
از بدیهی ترین شروط این جابحایی، بررسی تقاضا و دلیل فرد متقاصی برای اين کار، عدم نیاز دستگاه مبدأ و اعلام نیاز دستگاه مقصد است.
در ایران و بالاخص در مناطق محرومی چون کهگیلویه نام شرکت نفت مترادف است با رفاه، برخورداری، لذت و خوش به حالی، که پرداختن به این امر در این مقال نمی گنجد.
بی شک، جذب در شرکت ملی نفت ایران نیازمند تحصیلات عالیه و مرتبط، اخذ تخصص و طی نمودن فرآیندهای لازم بوده و هست که به یقین، رؤیا وآرزوی هر خانواده ای است که جوانش به آن نائل آید.
خیلی ها « ز کوشش به هر چیز خواهی رسید » را سرلوحه ی کار خود قرار دادند و مفتخرانه به استخدام شرکت نفت درآمدند اما عده ای هم بدون از هیچ کوششی فقط با استفاده از بند « پ » یا همان وجود رابطه و رانت ، به آسانی و قهرمانانه به آن نائل آمدند..
در لیست اعلام شده از سوی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، نام سید محمد موحد با شماره 14 وجود دارد که به ادعای این نماینده مجلس با استفاده از رانت به استخدام وزارت نفت درآمده است.!!!
هم چنین اتهام دیگری از سوی احمد امیر آبادی فراهانی تحت عنوان استخدام 300 نفر در ایران خودرو مطرح شده که ان شاءالله  از نمایندگان ادوار استان نامی در این افشاگری نباشد.
 اما اگر بود چی!؟
راستی پاسخگوی این افتضاح کیست؟
رئیس دولت وقت جناب خاتمی ، مرحوم رفسنجانی و یا وزیر نفت ، بیژن نامدار زنگنه؟
انچه که محرز است اینان به استخدام وزارت نفت در آمده و  به کسوت بازنشستگی نائل شده اند.
حقوق بالا دریافت کرده و می کنند.
آیا مدعی العموم از اینان می پرسد چرا؟
آیا مدعی العموم می پرسد بر فرض که قانون اجاره داد آیا وجدان هم اجازه داد؟
آیا مدعی العموم می پرسد شما که بالاخره استخدام دستگاهی بودید چرا این فرصت را از دیگری که به تخصص رسیده و پشت خط مانده بود ، گرفتید؟
آیا مدعی العموم از بیژن نامدار زنگنه می پرسد چرا نماینده ای که هیچ تخصصی در این زمینه ندارد را به استخدام این شرکت ملی درآورده است؟
آیا مدعی العموم از نماینده ی به استخدام نفت درآمده می پرسد شما که بخاطر استخدامت مدیون وزیر محترم نفت هستی، چگونه می توانستی وظیفه نظارتی خود در قبال این وزیر را ایفا نمایی؟
آیا مدعی العموم از نماینده به استخدام درآمده ی وزارت نفت می پرسد؛ بین خودت و خدای خودت ارباب رجوع تحصیل کرده ی متخصصِ متعهدِ متقاضی استخدام در وزارت نفت داشتی یا نداشتی؟
قطعاً جواب آری است.
آیا مدعی العموم از نماینده محترم می پرسد بر کدام آیین و مسلک، خودت را بر آن متقاضی تحصیل کرده ی متخصصِ متعهد، که به احتمال زیاد از طبقه فقیر و بی بضاعت جامعه  هم بوده که با هزاران مشکل و مشقت درس خوانده و فارغ‌ التحصیل شده، ترجیح دادی؟
آیا مدعی العموم حقوق مردم و بیت المال را از حلقوم این متهمین باز می ستاند؟
آیا نماینده محترم از خودش نمی پرسد دریافت حقوق در عوض کدام کارکرد؟
و چند ده آیای دیگر...
آیا عدالت اجرا می شود؟
به راستی؛
چرا مدعیان اصول گرایی و انقلابی‌گری که تحت لوای عناوینی چون؛ شورای وحدت، شورای انقلاب،  شورای ائتلاف و ... در هر کوی و برزن فریاد نماینده انقلابی سر می دادند !!! سکوت کرده اند!؟
راز سکوتشان چیست؟
یوم تبلئ السرائر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
قضیه پیش نماز و پس نماز دراین موارد صدق می کند
بخشوده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
درود بر جناب رهی عزیز و صد افرین
مثل همیشه با قلم شیوا و رسا دغدغه مردم را نوشتی، خدا میداند همینطور که نوشتید مردم متعجب هستند که تحصیلات حوزوی اندک جناب نماینده چه ربطی به شرکت نفت دارد؟ در جایی که نماسنده باید بدنبال شغل برای جوانان بیکار باشد، خودش یک ردیف چاق و چله، با حقوق عالی را اشغال کرده. هرچه بگندد نمکش میزنند
وای بروزی که بگندد نمک
مطلع
|
Japan
|
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
جناب رهی
خیلی سخت نگیر
انشاالله بعد ۵سال دیگه اغا از نمایندگی بازنشسته می شود
هیچ شخصی هم برای خط نگاره شما تره خورد نمیکنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار