امام‌جمعه بجنورد:
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه تشکل‌ها و مجموعه‌های مختلف سیاسی و فکری باید در کنار یکدیگر و با تشریک‌مساعی به دنبال راه‌حل و رفع مشکلات موجود در جامعه باشند.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸ 12 November 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، در خطبه نخست به تبیین اهمیت صله‌رحم و برکات آن در راستای تعالی و رشد اجتماعی و فرهنگی پرداخت.

وی همچنین با تأکید بر تقویت وحدت و انسجام مردم و گروه‌های مختلف سیاسی، اظهار کرد: گروه‌های سیاسی و مجموعه‌های فکری که نظام، رهبری، ولایت و دین را قبول دارند و در پی خدمت به نظام هستند، باید نسبت به هم مهر و مؤانست بیشتری داشته و ارتباط خود را با یکدیگر تقویت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: استان و کشور ما گرفتاری‌ها و کاستی‌های فراوانی دارد و گروه‌های مختلف سیاسی باید در کنار یکدیگر و با تشریک‌مساعی به دنبال راه‌حل و رفع این مشکلات باشند.

وی ادامه داد: اگر هر کدام از این احزاب و گروه‌های سیاسی و فکری مسیر خود را رفته، دیگری را تحقیر و تخریب کرده و او را منفک از مسیر انقلاب قلمداد کند؛ همه فعالیت آن‌ها صرف خنثی‌سازی هجمه‌های متقابل و کم‌توجهی به توانمندی‌های موجود می‌شود، درحالی‌که اسلام و دین و نظام ما این رویه را نمی‌پسندد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه ما مکلف هستیم به خاطر مردم، دین و جامعه در کنار هم قرار بگیریم، تصریح کرد: لازم نیست وقتی گروه‌های سیاسی با هم می‌نشینند و صحبت می‌کنند حتماً و همیشه به نتیجه واحد برسند؛ اما همین همدلی و همراهی و اخلاق‌مداری گروه‌های مختلف سیاسی و مجموعه‌های فکری موجود در نظام، سبب انس و الفت بیشتر و تألیف قلوب می‌شود.

وی خطاب به مجموعه‌های سیاسی و فکری، اظهار کرد: حتی اگر دیدید گروه مخالف شما در فضای مجازی علیه شما مطلبی منتشر کرده است، شما با محبت و بزرگی، ارتباطات حسنه خود را با آن گروه برقرار و تقویت کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه اخوت تنها مربوط به دو برادر یا دو همسایه نیست؛ بلکه برای گروه‌های سیاسی و مجموعه‌های فکری موجود در جامعه نیز ضروری است، افزود: همه گروه‌های سیاسی و مجموعه‌های فکری باید با هم برادر و در کنار یکدیگر باشند و با وحدت و همدلی، برای کاهش و رفع گرفتاری‌های موجود در جامعه تلاش کنند.

 

گسترش جبهه مقاومت به کل منطقه ثمره صدور انقلاب اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) به نقش این امام همام در تقویت شبکه وکالت با محوریت علما و بسترسازی و آماده‌سازی مردم برای دوران غیبت حضرت مهدی (عج) پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار