امام جمعه موقت مشهد:
امام جمعه موقت مشهد گفت: نمی‌دانیم چرا با وجود اینکه قرآن تابلوی علمی استکبارستیزی است، برخی از مسئولان از اعتماد ملت ایران به آمریکا سخن می‌گویند.
کد خبر: ۱۰۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 26 September 2015
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه در تجمع طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان که در پی فاجعه سرزمین منا در محل مدرسه علمیه نواب مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حادثه تلخ منا که طی روزهای گذشته اتفاق افتاد متاسفانه 2 هزار انسان و زائر خانه خدا را از زندگی محروم کرد و هزاران مجروح و مفقودی برجای گذاشت که متاسفانه عید مسلمانان را به عزا تبدیل کرد.

وی افزود: این حادثه جانکاه موجب شد که ولی امر مسلمین در ایران اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کنند و در پی آن دروس حوزه‌های علمیه در سراسر کشور تعطیل شود.

امام جمعه موقت مشهد با تسلیت به بازماندگان جانباختگان این حادثه غم‌بار ابراز داشت: آن گونه که رسانه‌ها مطرح کردند علت حادثه سوء مدیریت و عدم لیاقت حکومت آل سعود در امر برگزاری مناسک حج بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از روزی که انسان پا به این دنیا گذاشته و مکلف به عبودیت پروردگار شد همواره از سه جبهه مورد حمله قرار گرفته است.

وی ادامه داد: جبهه تمایلات نفسانی با هدف تنزل انسان،‌ جبهه ابلیس و شیاطین با هدف گمراه کردن انسان و تبدیل آن به یک شرور و جبهه استکبار جهانی باهدف تسلیم کردن انسان در برابر خود سه جبهه‌ای است که همواره انسان را مورد حمله قرار داده و می‌دهد.

امام جمعه موقت مشهد با تاکید بر اینکه ضعف فرهنگی در جهان اسلام به یک مشکل جدی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع منجر به پیدایش داعش، طالبان و نفوذ کشورهای غربی در دنیای اسلام شده و علاوه بر دور کردن مسلمانان از سبک زندگی اسلامی آنها را در باتلاق فرهنگ و زندگی غرب فرو برده است.

وی افزود: امروز ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که زور حرف نخست را می‌زند و هر چه کشورهای استکباری به سمت افول و پستی پیش می‌روند بیشتر به ابزار زور برای رسیدن به اهداف شوم خود تکیه می‌کنند.

فرزانه با انتقاد از سخنان برخی مسئولان در ارتباط با اعتماد ملت ایران نسبت به آمریکا تاکید کرد: از صحبت‌های چهره‌های سیاسی و مسئولان در خصوص اعتماد ملت ایران به آمریکا تعجب می‌کنیم این افراد قرآن را مشاهده کنند و ببینند که در کتاب الهی تاکید شده که نه اسلام در برابر استکبار و نه استکبار در برابر اسلام ساکت نمی‌نشیند.

وی تصریح کرد: فریاد قرآن بلند است و تابلوی این کتاب آسمانی عدم اعتماد اسلام و مسلمانان به قدرت‌های استکباری را تبلیغ کرده است اما چرا برخی حرف از اعتماد به آمریکا می‌زنند.

امام جمعه موقت مشهد تاکید کرد: در ذات استکبار دور شدن از آدمیت نهفته است مگر تاریخ جز این را نشان می‌دهد، پس چرا هنوز هم برخی مسئولان حرف از اعتماد به آمریکا می‌زنند.

وی در ادامه با بیان اینکه اسلام سیاسی می‌تواند یک قدرت در برابر قدرت‌های استکباری باشد، ادامه داد: اگر بخواهیم اسلام در ابعاد گوناگون زندگی انسان حاکم شود باید به بعد سیاسی آن توجه ویژه‌ای شود چرا که بدون حکومت اسلام در زندگی جاری نمی‌شود.

فرزانه خاطرنشان کرد: حفظ نظام جمهوری اسلامی یک واجب است و نمی‌توان یک عالم و یا طلبه بود اما در برابر دین و اتفاقاتی که در کشورهای اسلامی می‌افتد بی‌تفاوت بود.

وی با بیان اینکه امروز دین و کعبه در اسارت است، ابراز داشت: آیا وظیفه ما و شما این است که سرمان را پایین بیندازیم و تنها معارف اسلامی را بخوانیم و با دنیای اسلام کاری نداشته باشیم؟آیا زندگی امیرالمومنین همین را برای ما ترسیم می‌کند.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: عملکرد استکبار و قدرت‌های باطل با صراحت به من و شما می‌گوید که تحمل پیاده شدن اسلام ناب را در زندگی بشریت ندارد و به دنبال براندازی دین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار