مراسم رونمایی از کتاب درختان صنوبر نوشته علی اکبر ترابیان و شب خاطره به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 26 September 2015
علی‌اکبر ترابیان کتاب داستان «درختان صنوبر» را بر اساس خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نوشته است.

در مراسم رونمایی از این اثر، افرادی که خاطرات در کتاب نقل شده است نیز حضور داشته و خاطراتی را از دوران دفاع مقدس بازگو خواهند کرد.

ترابیان، نویسنده این کتاب درباره فصول کتاب «درختان صنوبر» اظهار داشت: بنده برخلاف معمول، این مجموعه را به سه فصل مردابی‌ها، سحرناکان، و افق‏ واره‏‌ها تقسیم کرده‏‌ام.

وی ادامه داد: فصل اول(مردابی‌ها) شامل داستان‏‌هایی از عراقی‌های زمان صدام و یک داستان ایرانی است، که به دنبال آن‏ها آمده است. معتقدم موضع هر کس به افکاری که با آن‏ها زندگی می‌کند، برمی‌گردد. ممکن است در همان زمان عراق‌هایی بودند که انقلابی فکر می‌کردند، یا ایرانی‌هایی که صدامی زندگی می‌کردند؛ مثل داستان «جل‏الخالق» در همین مجموعه.

فصل دوم(سحرناکان) شرح افرادی است که جنگ از نظر مکانی تا زندگی خانوادگی‏شان، و از نظر زمانی تاکنون برای آن‏ها ادامه داشته است. ممکن است مردم آن‏ها را بشناسند؛ ولی نمی‌توانند درکشان کنند؛ چون نگاه آن‏ها با جنگ و مصائب فاجعه‌‏آمیز آن عرفانی است، تا سیاسی و اجتماعی.

فصل سوم به جنگ و جبهه پرداخته شده؛ از نوع روایاتی از افق‏‌واره‏‌ها مثل جشنواره‏‌ها یا سوگواره‏‌ها. در آفندها و پدافندها وقایعی اتفاق می‏افتاد که برای حاضران صحنه تجربه‏‌هایی از «نوع دیگر» رخ می‏نمود.

این مراسم ساعت 17 امروز در سالن همایش های روزنامه قدس واقع در بلوار سجاد، سجاد یک برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار