یک نماینده مجلس گفت: حذف ارز ترجیحی لازم و در راستای فسادزدایی از اقتصاد است ولی عدم توجه به تبعات آن باعث خسران و آسیب است.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲ 14 November 2021

به گزارش تابناک رضوی، فاطمه رحمانی درخصوص بحث حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: این روزها یکی ازموضوعاتی که درحوزه اقتصاد کشور مطرح است و باعث ایجاد دغدغه در آحاد مردم شده، حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی است. دراینکه تخصیص این ارز آسیب‌های متعدد به تولید و اقتصادکشورزده وموجبات سوءاستفاده ورانت وفساد مالی رافراهم کرده وبخش عمده آن به گروه هدف نرسیده تردیدی نیست وضرورت حذف آن کاملا روشن ومورد تاکیداست امانکته حائزاهمیت اینست که اگرقبل ازاجرائی شدن، تبعات آن درست شناسایی نشده والزامات آن متناسب باتبعات فراهم نشود تاثیرات مخرب وجبران ناپذیری دراقتصادملتهب وبی ثبات کشورو معیشت مردم بجای میگذارد.

وی افزود: لذا ضروری است که دولت و مجلس محترم قبل ازهرتصمیم واقدامی به تبعات والزامات آن بطورجامع عنایت داشته و تدبیرنماید.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس در خصوص تبعات این اقدام گفت: تاثیرحذف ارز۴۲۰۰تومانی برافزایش تورم اعم ازتورم واقعی وتورم انتظاری چه خواهدبود؟ و چنددهک ازجامعه راتحت تاثیرقرارخواهدداد؟
باعنایت به اینکه پیشنهاداست که برای جبران این تورم یارانه مستقیم به افرادداده شود آیا گروه هدف که استحقاق دریافت یارانه دارندکاملاشناسایی واحصاشده اند؟
وی ادامه داد: همه میدانیم که درسالهای اخیربسیاری ازافراد
که استحقاق دریافت یارانه داشتند اصلا امکان ثبت نام درسامانه مربوطه رانداشتند ومصوبه مجلس درمورد الزام دولت برای ثبت نام ازاین افرادهم هنوز اجرایی نشده و جاماندگان ازدریافت یارانه هنوزجامانده اند. پس قبل ازهراقدامی که موجبات تنش اقتصادی و معیشتی واجتماعی را فراهم نماید باید زیرساختهای آن فراهم شودکه یکی ازمواردمهم آن شناسایی وثبت نام و جاری شدن یارانه گروه هدف است که پس ازحذف ارزترجیحی برای این گروه مشکلات طاقت فرسا ایجاد نشود.
رحمانی عنوان کرد: نکته مهم دیگر آنکه قبل از حذف ارزترجیحی کالاهای اساسی چقدردربخشهای مرتبط اقتصادی اعم از تولیدی وتوزیعی هماهنگی وآمادگی لازم برای دستیابی به اهداف باکمترین آسیب و پیشگیری ازانحصار و رقابتهای ناسالم وتامین مایحتاج جامعه ایجادشده است؟
وی یادآور شد: مشارکت وهمراهی بخش های مختلف اقتصادبرای تحقق موفق این جراحی مهم دراقتصاد کشور بسیار حائزاهمیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار