کارشناس پیش‌بین اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کاهش شدید دمای هوا همراه با وزش باد، بارش برف و باران از عصر امروز ۲۵ آبان ماه در این استان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ 16 November 2021

به گزارش تابناک رضوی، زهرا مبشری‌نسب اظهار کرد: روند کاهش شدید دمای هوا همراه با وزش باد، بارش برف و باران از عصر امروز ۲۵ آبان ماه در این استان آغاز می‌شود.

کارشناس پیش‌بین اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: بارش در خراسان رضوی با توجه به ابرناکی صبح امروز آسمان استان، ابتدا به صورت رگبار همراه با رعد و برق از امشب آغاز شده و در ادامه ظرف روزهای آتی به بارش مداوم باران و برف در مناطق سردسیر به همراه کولاک خواهد انجامید.

وی ادامه داد: این وضعیت جوی همراه با پدیده مه ظرف روزهای آتی همچنین اختلال در رفت‌و‌آمد خودروها را در سطح جاده‌های خراسان رضوی محتمل می‌کند.

مبشری‌نسب گفت: اداره‌کل هواشناسی به همین خاطر "هشدار سطح نارنجی" را اعلام کرد تا شهروندان غافلگیر نشده و برای مواجهه با این وضعیت جوی آماده باشند.

کارشناس پیش‌بین اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: کاهش شدید دمای هوا، وزش باد شدید تا نسبتا شدید، تشکیل پدیده مه و بارش برف و باران به ویژه در مناطق سردسیر به شکل کولاک برف ظرف چهار روز آتی یعنی تا روز شنبه ۲۹ آبان ماه جاری در خراسان رضوی ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: دمای هوای شبانه خراسان خراسان رضوی نیز در همین مدت از امشب تا پنج درجه سانتیگراد زیر صفر کاهش خواهد یافت.

مبشری‌نسب گفت: بر این اساس فعالان بخش کشاورزان در خراسان رضوی از جمله دامداران، مرغداران و گلخانه‌داران باید تدابیر لازم را برای پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از افت شدید دمای هوا اندیشیده و اجرا کنند.

کارشناس پیش‌بین اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: بارش پیش‌بینی شده در مشهد برف و باران همراه با وزش باد شدید تا نسبتا شدید و در ارتفاعات این کلانشهر به شکل برف خواهد بود.

وی ادامه داد: دمای هوای مشهد که امروز حداکثر به ۱۴ درجه سانتیگراد می‌رسد فردا به میزان ۱۲ درجه کاهش یافته و تا 2 درجه سانتیگراد افت خواهد کرد.

مبشری‌نسب به ماندگاری هوای سرد در خراسان رضوی تا روز شنبه آتی ۲۹ آبان اشاره و بیان کرد: بروز حوادث مرتبط با وضعیت جوی پیش رو همچون آبگرفتگی معابر به ویژه در مناطق جنوبی استان دور از انتظار نیست.

قوچان واقع در شمال خراسان رضوی با دمای صفر و مه‌ولات در جنوب مرکز استان با دمای هوای ۲۰ درجه سانتیگراد سردترین و گرمترین نقاط خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت اخیر بودند.

"۴۳ کیلومتر بر ساعت" نیز بیشترین شدت وزش باد در خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت اخیر بود که از سرخس واقع در شمال شرقی این استان گزارش شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار