نگاه رسانه‌ای به شهر با ذره‌بین محله؛
مدیر‌عامل خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره خبرنگار محله در مشهد نقش مردم و اهمیت قضاوت ایشان در زمینه خبر و رسانه را در عصر ارتباطات تعیین کننده دانست.
کد خبر: ۱۰۰۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ 18 November 2021

به گزارش تابناک رضوی، مجتبی محمودی با تبیین این موضوع که در عصر رسانه‌های دیجیتال و رسانه های اجتماعی هر یک از مردم می‌توانند شهروند خبرنگار باشند، از مفهوم خبرنگار کوله پشتی سخن گفت و آگاهی رسانه‌ای در ابعاد مختلف و کسب مهارتهای مختلف خبرنگاری را جزو محور‌های اصلی در تربیت نسل جوان خبرنگاران معرفی کرد.

محمودی که به نمایندگی از هیئت داوران نخستین جشنواره «خبرنگار محله» در جایگاه حاضر شده بود و سعی داشت تا نظرات داوران را در سخنان خود منعکس کند، تأکید کرد که خبرنگاران محله نباید رسالت خود را کوچک بشمارند؛ بلکه برعکس، خبرنگاری در سطح محله می‌تواند مایه افتخار باشد، زیرا آنچه را که رسانه‌های رسمی و ملی با تلسکوپ تماشا می‌کنند، خبرنگاران محلی با میکروسکوپ می‌بینند و همین موضوع باعث می‌شود زوایای پنهان و پیچیدگی‌های موضوعات مختلف در نگاه خبرنگاران محله منعکس شود، درحالیکه همین نکات ممکن است از دید رسانه‌های عمومی پنهان بمانند.
مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی، همچنین بر نقش مهم شهر مشهد در جهان تشیع و در میان کشورهای اسلامی تأکید کرد و توضیح داد که فرهنگ شهری مشهد، با محوریت جایگاه حضرت امام رضا‌(ع) و موضوع زیارت، می‌تواند در رویکرد خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای این خطه منعکس شود.
محمودی همچنین‌، از مسئولان این مجموعه خواست که در صورت امکان، شرایط لازم برای منتشر شدن آثار برگزیده نخستین دوره جشنواره «خبرنگار محله» را در روزنامه #شهرآرا فراهم سازند.
محمودی همچنین با تاکید بر ضرورت آموزش برای خبرنگاران جوان در محله‌ها گفت: باید به رسانه‌های نوین و نیز مقتضیات حضور در عرصه فرهنگ و رسانه درمشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی ایران توجه ویژه‌ای شود. او با بیان اینکه خانه مطبوعات و رسانه‌های استان آمادگی برگزاری کلاس‌های آموزشی برای خبرنگاران محله را دارد اظهار کرد: آموزش قالب‌های گوناگون خبری ضرورت دارد و لازم است خبرنگاران به دنبال سبک‌ها و شیوه‌های جذاب و جدید برای ارائه مطلب به مخاطب باشند. محمودی به نوجوانان محله مطالعه مقاله «ژورنالیسم حرفه‌ای»به قلم شهید آوینی را توصیه کرد و گفت: خبرنگاران باید به دنبال کسب معارف و شناخت هرچه بیشتر ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای در انقلاب اسلامی باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار