برای اولین بار در 9 مهر ماه:
مدیر مرکز پیشگیری از سرطان نسترن از برپایی نخستین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن در مشهد در نهم مهرماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰ 26 September 2015
محمدتقی میراحمدی در دومین نشست مطبوعاتی نخستین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن که در محل دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن با هدف پیشگیری، تشخیص زودهنگام و درمان سریع و با چشم‌انداز داشتن جامعه‌ای عاری از سرطان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیشگیری، تشخیص زودهنگام و درمان سریع از اهداف این سمپوزیوم و با چشم‌انداز داشتن جامعه‌ای عاری از سرطان است، مرکز پیشگیری سرطان نسترن، یک مرکز خیریه مردم نهاد (NGO) بوده که قصد دارد با همکاری دانشگاه فردوسی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مرکز TZB بایروس آلمان و شرکت دارویی پارس تک رخ نخستین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان را برگزار کند.

مدیر مرکز پیشگیری از سرطان نسترن گفت: درمان بیماری سرطان در جهان به صورت کور است، به این معنا که درمان در روند تأثیرگذاری داروها تاثیر می‌گذارد و در صورتی که دیر اقدام شود فرصت طلایی درمان از بین رفته و هزینه و مشکلات فراوانی برای بیمار به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در مسائلی مانند ورزش، تغذیه و تغییر سبک زندگی بسیار تأثیرگذار بوده است، عنوان کرد: تولید و ارائه قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها از مواد طبیعی انار، زردچوبه، زعفران و لوبیای موکونا به عنوان اهداف بخش پیشگیری مرکز سرطان نسترن است.

میراحمدی اضافه کرد: مرکز سرطان نسترن، اقدامات نوینی در این زمینه با آزمایش خون ساده و مشارکت مؤسسه TZB آلمان و دانشگاه‌های آن انجام داده که این اقدام برای نخستین بار در ایران انجام گرفته و کشور ما در زمره 10 کشور برتر دنیا در استفاده از این روش درمانی است.

وی خاطرنشان کرد: تشخیص به موقع سلول‌های سرطانی در گردش خون در نخستین مراحل تشکیل تومور، با همکاری مؤسسه TZB آلمان، دانشگاه UNSW سیدنی استرالیا و دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود.

نخستین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن نهم مهر ماه امسال در سالن کنفرانس رحیم‌پور دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار