امام‌جمعه تربت‌جام در نخستین همایش اقناع‌سازی واکسن منطقه:
امام‌جمعه تربت‌جام ‌در نخستین همایش اقناع‌سازی واکسیناسیون با شعار «آگاهانه واکسن می‌زنم»، گفت: همه در یک کشتی نشستیم و برای رسیدن به جامعه ایمن و رهایی از شر ویروس منحوس کرونا همه باید واکسینه شوند.
کد خبر: ۱۰۱۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶ 07 December 2021

به گزارش تابناک رضوی از تربت‌جام، در نخستین همایش اقناع‌سازی واکسیناسیون با شعار «آگاهانه واکسن می‌زنم» که با حضور امامان جمعه و جماعات شیعه و اهل سنت، فرماندار و مدافعان سلامت در سالن ابن‌سینای دانشکده علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد، امام‌جمعه تربت‌جام گفت: برای رسیدن به جامعه ایمن و رهایی از شر ویروس منحوس کرونا همه باید واکسینه شوند، چراکه همه در یک کشتی نشستیم و زدن واکسن احترام به جمع است.
حجت‌الاسلام معتمدی فر با تأکید بر ضرورت واکسینه شدن و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، افزود: تأمین واکسن هزینه‌های میلیاردی برای دولت مردان در برداشته و دارد و جامعه پزشکی و درمانی کشور درراه مبارزه با این ویروس منحوس شهدای زیادی تقدیم نمودند.
وی با بیان اینکه از لحاظ سیاسی جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرتمندترین کشورها در ساخت واکسن است، تصریح کرد: آمار شهدای مدافع سلامت و مرگ‌ومیر روزانه عزیزانمان قبل و بعد از واکسیناسیون قابل قیاس نیست که خوشبختانه بعد از واکسیناسیون همگانی نتیجه‌اش محسوس است و هم‌اکنون نیز انواع واکسن‌ها در طرح خانه به خانه به همت کادر درمان تزریق می‌شود.
فرماندار تربت‌جام نیز از تلاش‌های مدافعان سلامت و متصدیان مقابله با ویروس کرونا در حوزه اداری، مردمی و خیرین قدردانی کرد و گفت: شیوع ویروس کرونا شرایط بسیار سختی برجهان، کشور، منطقه به‌خصوص کادر درمان حاکم نمود که مدیران، کادر درمان و مردم در قالب گروه‌های جهادی با تلاش مضاعف و شبانه‌روزی با پیشگیری توانستند پس از دو سال این ویروس را مهار تا جان مردم بیش از این به خطر نیفتد.
مرتضی حمیدی با تأکید بر اینکه بهترین راه مقابله با کرونا دریافت واکسن است، افزود: موج جدید ویروس از نوع سویه اومیکرون کشورهای هم‌جوار را درگیر کرده است که چهار برابر نوع «دلتا» شیوع دارد، پس بهترین راه مقابله با ویروس کرونا تزریق واکسن و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی فردی و اجتماعی است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام نیز نقش سازنده علما را در آگاه‌سازی جامعه نسبت به مخاطرات این ویروس موثر دانست و بیان کرد: علمای شیعه و اهل سنت که به‌عنوان ‌سرمایه‌های اصلی جامعه در محافل عمومی حضور فعال دارند و برای اقناع کردن افرادی که اعتقادی به تزریق واکسن ندارند تلاش کنند تا با دریافت واکسن جامعه ایمن شود.
دکتر محمد افکار افزود: مردم اگر به آثار قبل و بعد از واکسن توجه کنند متوجه خواهند شد که با تزریق واکسن به چه میزان فوتی‌ها، بستری‌ها و درگیری افراد با ویروس کرونا در جامعه کاهش‌یافته است.
گفتنی است: نخستین همایش اقناع‌سازی واکسیناسیون با رویکرد «آگاهانه واکسن می‌زنم» با حضور امامان جمعه و جماعات شیعه و اهل سنت، فرماندار و مدافعان سلامت به همت معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی، دفتر امام‌جمعه، ناحیه مقاومت بسیج و سازمان تبلیغات اسلامی در محل سالن ابن‌سینا تربت‌جام برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار