معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از استفاده حداکثری نیروهای بومی در مرحله ساخت پروژه های پتروشیمی استان خبر داد و گفت: به منظور اشتغالزایی دوره بهره برداریِ این پروژه ها، قراردادی با فنی حرفه ای جهت آموزش نیروی لازم در این صنایع و استفاده حداکثری از نیروهای بومی منعقد شده است.
کد خبر: ۱۰۱۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ 11 December 2021

بهزاد باباخانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: پتروشیمی شهرستان سنقر ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال احداث سایت اصلی است، طبق گزارش شرکت پتروشیمی، این واحد تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به دولتی بودن پتروشیمی اسلام آباد غرب افزود: پتروشیمی این شهرستان نیز در حال حاضر حدود ۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و احداث و راه اندازی آن توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در خصوص احداث و راه اندازی پروژه پتروشیمی در شهرستان‌های کنگاور و روانسر تصریح کرد: در شهرک صنعتی کنگاور و روانسر زمین‌های مربوطه تحویل و مجوز های لازم اخذ شده است، هم اکنون در مرحله تهیه نقشه اجرای طرح و انتخاب پیمانکار هستیم تا در آینده نزدیک عملیات کلنگ زنی و افتتاح این واحدها اجرایی شود.

وی در راستای تأمین اعتبارات لازمِ پروژه های مذکور بیان کرد: مجموع اعتبارات مربوط به پتروشیمی اسلام آباد غرب توسط شرکت ملی صنایع پروشیمی تامین می‌شود و تأمین منابع مالی سایر واحدها در ۳ شهرستان دیگر با هلدینگ خلیج فارس است.

وی در خصوص اشتغالزایی واحدهای مذکور تشریح کرد: اشتغالزایی در دوره‌ ساخت و بهره برداری دو مقوله متفاوت است، در اشتغال‌زایی دوره‌ ساخت اولویت با متقاضیان بومی در شهرستان مربوطه است.

وی از امضای تفاهم نامه آموزش با فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: طی این تفاهم نامه فنی و حرفه ای موظف شده ۲۵۰۰ نیروی متخصص در ۵ رشته مورد نیاز در این صنایع را آموزش دهد تا از حداکثر نیروهای بومی در پروژه ها استفاده کنیم.

‌باباخانی با اشاره به قرار گرفتن بیش از ۷۰ درصد منابع طبیعی کشور در شهرستان گیلانغرب، افزود: در حال حاضر به دلیل عدم تکنولوژی لازم و همچنین عدم وجود نیروی متخصص، تمام قیرهای موجود در منطقه قیر گیلانغرب به سایر استان ها و خارج از کشور صادر می شود، در همین راستا درصدد استفاده از تکنولوژی و جذب سرمایه‌گذار برای بهره‌مندی از این نعمت خدادادی هستیم و مقرر شد شهرک صنعتی گیلانغرب در جهت احداث یک شهرک تخصصی فناوری غیر طبیعی در شهرستان گیلانغرب اقدام نماید و در حال حاضر مراحل تملک زمین از سوی شهرک صنعتی در حال پیگیری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار