شورای هماهنگی رسانه‌‌های حاشیه شهر مشهد با ارائه فراخوان کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۱۰۱۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 11 December 2021

به گزارش تابناک رضوی، علی رنگ‌آمیز طوسی صبح امروز درجمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که کلانشهرها و شهرهای بزرگ ازجمله مشهد با آن روبرو هستند مقوله حاشیه‌نشینی است. ساکنین این مناطق از شهر همواره از عدم تخصیص منابع، بودجه‌های شهری و نبود عدالت اجتماعی گلایه داشته و معتقدند که به مطالبات آنها آنچنان که باید پرداخته نمی‌شود. لذا ایجاد یک شبکه رسانه‌ای منسجم درسطح محلات ولی با ارتباطات شهری و ملی، برای پیگیری مسایل و مطالبات این بخش از جامعه ضروری به نظر می‌رسد.

وی سیاهنمایی‌های مرسوم از حاشیه شهر را چالش دیگر این مناطق دانست و افزود: آنچه که از حاشیه شهر برای رسانه جذابیت دارد، آسیب‌های اجتماعی و اخبار جنجالی حوادثی است که بیشتر‌ به ایجاد تصویری ناخوشایند از این مناطق در افکار عمومی منجر شده است. این در حالی است که این مناطق زیبایی‌های انسانی و فرصت‌ها و ظرفیت‌های ارزشمندی نیز دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و این دومین هدف ما از ایجاد این شبکه رسانه‌ای است.

رئیس شورای هماهنگی رسانه‌‌های حاشیه شهر مشهد، ایجاد فضایی برای ارتباط و تعامل دوسویه میان مردم و مسوولان را از دیگر اهداف این شورا برشمرد و گفت: ما رسانه‌هایی محلی زیادی در سطح محلات داریم که بعضا به خاطر عدم حمایت، توجه و یا دانش کافی برای کار رسانه‌ای، بی‌انگیزه شده و پس از مدتی غیرفعال می‌شوند. یکی دیگر از اهداف ما شناسایی، آموزش و تقویت این رسانه‌های محلی است که بتوانند علاوه بر تاثیرگذاری در محله، زمینه‌های رشد و ارتقاء و حضور در سطوح بالاتر را نیز تجربه کنند.

طوسی یادآور شد: علاوه بر این تعداد زیادی از محلات نیز وجود دارند که فاقد رسانه بوده و انشالله با استفاده از ظرفیت‌های محلی و علاقه‌مندان به کار خبر و رسانه در همان محل، شرایط ایجاد رسانه‌ را برای آنها را نیز فراهم خواهیم کرد.

رئیس شورای هماهنگی رسانه‌‌های حاشیه شهر مشهد تصریح کرد: در این شورا از یک شورای سیاست‌گذاری که شامل حدود ۲۰ نفر از افراد فعال رسانه‌ای حاشیه شهر و رابطین و نمایندگانی از ارکان اصلی و تاثیرگذار در محله مانند امور مساجد؛ شورای اجتماعی محلات؛ شورای شهر مشهد؛ شورای معتمدین، بسیج و نمایندگان مجلس است؛ برای تدوین سیاست‌های اصلی و کلان شرح بهره می‌بریم. همچنین هیات مدیره‌ این شورا هم که مشتمل بر جمعی از فعالین رسانه‌ای حاشیه شهر است، مسئولیت‌های اجرایی کار را برعهده گرفته و تلاش خواهند کرد با حداکثر توان گامی در راستای رفع مشکلات مردم محلات حاشیه شهر بردارند.

رئیس شورای هماهنگی رسانه‌‌های حاشیه شهر مشهد عنوان کرد: با شروع کار، عزیزانی که از طریق فضای مجازی مطلع شده بودند برای همکاری اعلام آمادگی کردند، ولی به جهت گستردگی‌کار، فراخوانی نیز به همین منظور منتشر شد تا رسانه‌های محلی و علاقه‌مندان برای فعالیت به عنوان مدیر رسانه محله و یا خبرنگار محله، درشبکه ارتباطی شرح به جمع ما اضافه شوند.

وی با دعوت از همه علاقه‌مندان افزود: افراد می‌توانند برای همکاری و کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه شورای هماهنگی رسانه‌های حاشیه شهر به آدرس @shrah.ir در اینستاگرام و یا شماره همراه 09367741067 آقای وحید اکبرپور، مدیرامور مناطق شرح تماس بگیرند.

طوسی یادآور شد: انگیزه و علاقه مهمترین پیش نیاز و اولویت ما برای همکاری با علاقه‌مندان است و آموزش‌های لازم برای هر جایگاه به صورت رایگان طراحی شده است که انشالله با همکاری مساجد و در خود محلات برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار