جمعی از اعضای فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی طی مراسمی مدال ها و جام های قهرمانی خود را در مسابقات بین المللی به موزه آستان قدس رضوی هدیه کردند.
کد خبر: ۱۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۸ 04 March 2015
به گزارش خبرگزاری تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، تیم ملی کونگ فو ایران در مسابقات بین المللی روسیه که در 8 و 9 آذرماه امسال در شهر وارنژ آن کشور برگزار شد پس از روسیه به نایب قهرمانی این مسابقات دست یافت.

ملی پوشان در دو بخش آقایان و بانوان باشایستگی هفت مدال قهرمانی به دست آوردند که اینک این مدال ها را به آستان قدس رضوی هدیه کرده اند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی در این مراسم این اقدام ارزشمند را نشانه ارتباط عمیق ورزشکاران با معنویت بویژه معارف حضرت رضا (ع) عنوان کرد.

سید احمد هاشم آبادی گفت: امروز در سطح دنیا لازم است در عرصه های مختلف حقانیت خود را اثبات و چهره واقعی و صحیح اسلام را به همگان معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: بدون شک یکی از این عرصه ها ورزش است و خوشبختانه همه مدال آوران در تمامی عرصه های ورزشی خوش درخشیده و تلاش کرده اند تا تربیت بدن را با معنویت عجین کنند.

هاشم آبادی اضافه کرد: جای افتخار است که ورزشکاران جوان ایرانی با اقتدا به ائمه هدی (ع) و پیشوای شیعیان حضرت علی (ع)، راهی به سوی معنویت پیدا کرده اند که در این صورت یقینا در تمام عرصه های زندگی خود موفق خواهند بود.

در این مراسم رضا حیدری، رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی، زهرا خلیقی، زهرا دهقان، نجمه قبادی و حسین کرمی از مدال آوران و جمعی از پیشکسوتان این رشته ورزشی حضور داشتند.

موزه آستان قدس رضوی گنجینه ای منحصربفرد از آثار و اشیای ارزشمند است که به لحاظ اعتقادی، فرهنگی و تاریخی از جایگاه ویژه ای در جهان اسلام و عالم تشیع برخوردار است و با 16 گنجینه تاریخی در فضای 16 هزار مترمربعی بیش از هفت هزار اثر نفیس را در معرض بازدید عموم قرار داده است.

هم اکنون حدود 178 مدال، کاپ و تندیس از قهرمانان، ورزشکاران و نخبگان علمی ایران که در عرصه های مختلف جهانی کسب شده اند در گنجینه مدال موزه حضرت امام رضا (ع) قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار