دادستان کرمانشاه:
دادستان کرمانشاه گفت: شناسائی مجرمین حرفه‌ای و خطرناک و افراد شرور به صورت محله محور با رصد اطلاعاتی توسط رؤسای کلانتری‌ها در سطح استان باید در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۱۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴ 15 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه شهرام کرمی در نشست ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، اظهار کرد: با توجه به افزایش وقوع سرقت به ویژه سرقت‌های خرد در سطح شهر کرمانشاه، امروزه استفاده از فناوری‌های هوشمند و پیشرفته از جمله سیستم پایش تصویری می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از ارتکاب انواع جرائم داشته و در کشور‌های مختلف بحران‌های طبیعی، اجتماعی و ناامنی‌ها از طریق سیستم پایش تصویری پیشگیری، کنترل و مدیریت می‌شوند.

وی افزود: در این راستا، تمامی سازمان‌ها و ادارات دولتی و شهرداری‌ها و... باید ضمن تقویت روزافزون و رفع نقص فنی سیستم پایش تصویری خود، به شکلی دوربین‌ها و سیستم پایش تصویری را تنظیم کنند که فقط محدود به قابلیت ضبط تصاویر در درب اداره یا داخل محوطه آن نباشد، بلکه به نحوی اقدام شود که معابر عمومی مجاور و همچنین خیابان‌های اطراف قابلیت رصد و پایش را داشته باشند.

دادستان کرمانشاه از معاونت سیاسی، امنیتی استانداری خواستار بررسی و پیگیری اجرای این مصوبه در دستگاه‌های اجرایی مختلف شد و در ادامه با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی مجرمین حرفه‌ای و سابقه دار در کرمانشاه گفت: دستگاه‌های ذیربط تکمیل این بانک اطلاعاتی را بصورت جدی در دستور کار قرار دهند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین باتوجه به تکمیل درج اسامی و مشخصات مجرمین حرفه‌ای و سابقه دار، باید لیست مجرمین حرفه‌ای به کلیه قضات استان ابلاغ شود تا نسبت به برقراری سامانه کنترل تردد و شناسائی مراجعان در تمامی مبادی ورود و خروجی مراجع قضائی حوزه‌های تابعه استان اقدام کنند.

کرمی تاکید کرد: شناسائی مجرمین حرفه‌ای و خطرناک و افراد شرور به صورت محله محور با رصد اطلاعاتی توسط رؤسای کلانتری‌ها و اخذ تعهد مستمر از آن‌ها مبنی بر عدم ارتکاب جرم و در صورت ارتکاب جرم دستگیری و تحویل به مراجع قضائی در سطح استان در دستور کار قرار گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار