مدیر اجرایی اتحادیه بارفروشان کرمانشاه با بیان اینکه هیچ کمبودی در زمینه میوه های شب یلدا از جمله انار و هندوانه در میدان بار وجود ندارد، گفت: قیمت انار و هندوانه نسبت به سال قبل تغییر چندانی نداشته است.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ 19 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا مازیار کیانی با بیان اینکه در آستانه شب یلدا هیچ کمبود میوه‌ای در بازار کرمانشاه وجود ندارد، اظهار کرد: انواع میوه در میدان بار به اندازه کافی وجود دارد و با این روند بعید است در روزهای منتهی به شب یلدا افزایش قیمت ناشی از کمبود میوه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قیمت میوه‌هایی مانند انار و هندوانه نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته، افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو هندوانه در میدان بار بسته به کیفیت آن از چهار تا 10 هزار تومان و هر کیلو انار نیز از 10 تا 25 هزار تومان است.

مدیر اجرایی اتحادیه بارفروشان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امسال میوه‌هایی مانند پرتقال و نارنگی نسبت به سال قبل 30 درصد گرانتر شده که دلیل آن نیز تغییر قیمت میوه در باغ نیست، بلکه هزینه‌های حمل و نقل، کارگری و ... بیشتر شده است.

کیانی قیمت کنونی هر کیلو نارنگی در میدان بار را بین 12 تا 13 هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: قیمت هر کیلو پرتقال نیز بین 13 تا 16 هزار تومان است.

وی اضافه کرد: قیمت هر کیلو کیوی هم در میدان بار شش تا 15 هزار تومان و هر کیلو سیب هم 10 تا 17 هزار تومان است.

به گفته مدیر اجرایی اتحادیه بارفروشان این قیمت‌ها برای میدان بار است و واحدهای خرده میوه‌فروشی می‌توانند حدود 25 درصد سود قانونی روی این قیمت‌ها اعمال کنند.

کیانی قیمت نهایی میوه شب یلدا در روزهای آخر را بسته به شرایط عرضه و تقاضا دانست و تاکید کرد: با وضعیت فعلی که وفور میوه را داریم، حتی ممکن است روند نزولی قیمت هم رخ دهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار