مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی از ثبت 100 مورد وقف در بنیاد شهید استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ 27 September 2015
عابدین عابدی‌مقدم در نشست خبری ستاد مردمی ترویج فرهنگ وقف در حوزه جهاد و شهادت در محل اداره‌کل بنیاد شهید خراسان رضوی، با بیان اینکه تنها راه مقابله با تحریم‌ها حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار کرد: درگیرشدن واقفان در حوزه ایثار و شهادت به ترویج این فرهنگ کمک بسیاری می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی با تأکید بر اینکه موضوع وقف همواره مورد توجه بنیاد شهید بوده است، تصریح کرد: تاکنون 100 مورد وقف در بنیاد شهید به ارزش بالغ بر 14 میلیارد تومان انجام شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد وقف، هشت مورد وقف آب، 31 مورد زمین، هشت مورد درآمد املاک، 52 مورد ملک و یک مورد سایر موارد وقف بوده است.

عابدین‌مقدم بیشترین فراوانی وقف در استان خراسان رضوی را مربوط به شهر مشهد با 18 مورد وقف خواند و افزود: 15 مورد وقف در شهرستان‌ کاشمر، 11 مورد در خلیل‌آباد، 10 وقف در شهرستان گناباد، 5 وقف در شهرستان‌ سبزوار و سه وقف در شهرستان زاوه به ثبت رسیده است.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین وقف‌هایی در سایر شهرستان‌های استان نظیر جغتای، داورزن، خواف، بردسکن، سرخس و تربت جام انجام شده است.

وی تأکید کرد: اگر میزانی از اموال شهدا وقف شود فرهنگ وقف در کنار فرهنگ ایثار و شهادت ترویج پیدا می‌کند.

عابدین‌مقدم با اشاره به تدفین جان‌باختگان حادثه منا یادآور شد: پیشنهاد ما این است که قطعه‌ای خاص برای تدفین این افراد در نظر گرفته شود تا قطعه جان‌باختگان حادثه منا مشخص باشد و تاریخ این حادثه را هیچگاه فراموش نکند.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی در ارتباط با کاروان جانبازان اعزامی به مکه، خاطرنشان کرد: دو کاروان ویژه جانبازان اعزامی به حج هیچگونه تلفاتی نداشته‌ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار