در خراسان رضوی اتفاق افتاد:
رئیس هیئت ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی با بیان اینکه مبالغ اختصاص یافته به هیئت ناچیز است، گفت: در استان خراسان رضوی 200 رشته بومی و محلی شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ 27 September 2015
محمدرضا خوش‌باطن در نشستی خبری که در اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، در ارتباط با فعالیت‌های شش ماه نخست امسال اظهار کرد: جشنواره نوروز در 28 شهرستان استان خراسان رضوی و مسابقات فوتبال روستایی در سراسر استان برگزار شد.

وی افزود: انجام مسابقات فوتسال انتخابی استان، انتخاب تیم قهرمان برای حضور در مسابقات کشوری و راه‌اندازی 70 هیئت ورزشی روستایی و بازی‌های بومی بخش‌های استان از دیگر اقدامات هیئت در 6 ماهه نخست بوده است.

خوش‌باطن با بیان اینکه در خراسان رضوی 200 رشته بومی و محلی شناسایی شده است، تصریح کرد: دو دوره مربیگری نیز برای بازی‌های بومی محلی برگزار و 25 خانه ورزش روستایی در 25 روستای مرزی تشکیل شد.

رئیس هیئت ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی بیان کرد: فدراسیون ورزش‌های روستایی، بومی و محلی کشور فقط 5 میلیون تومان به هیئت کمک کرده البته برای برگزاری مسابقات و اعزام تیم‌ها کمک‌های دیگری شده اما در مجموع در تامین هزینه‌های جاری خود با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: البته اداره کل ورزش و جوانان نیز 6 میلیون تومان به ما کمک کرده و از استانداری خراسان رضوی نیز توانستیم 10 میلیون تومان کمک بگیریم اما برای 3 هزار و 400 روستا ارقامی که به ما تعلق می‌گیرد، بسیار ناچیز است.

خوش‌باطن عنوان کرد: استانداری کمک‌های خوبی به ورزش استان داشته و قرار بر این شده برای ورزش در روستاها حدود یک میلیارد تومان در سال جاری هزینه شود.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی گفت: آمار عمومی تعداد ورزشکاران روستایی، بازی‌های بومی و محلی حدود 100 هزار نفر است.

وی در ارتباط با ورزش بانوان نیز اظهار کرد: یکی از اقدامات ما برگزاری جشنواره «مادر» و مسابقات هفت سنگ بانوان استان به مناسبت روز روستا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار