کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: افزایش سرعت وزش باد در مناطق بادخیز خراسان رضوی به ویژه در مناطق شمال و شرق این استان پدیده غالب جوی طی امروز و فردا می‌باشد.
کد خبر: ۱۰۱۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 23 December 2021

به گزارش تابناک رضوی، زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با ورود سامانه بارشی و سرد به این استان، کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا همراه با بارش باران و برف در مناطق مختلف این استان پیش‌بینی می‌شود.

آهنگرزاده در ادامه این خبر اظهار کرد: همچنین بر اثر فعالیت این سامانه و کاهش دمای هوا ، بارش‌ها در اغلب مناطق استان شنبه شب و صبح یکشنبه هفته آینده به صورت بارش‌ پراکنده برف خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین با فعالیت این سامانه طی روزهای ابتدایی هفته آینده، بارش‌های پراکنده‌ باران در نواحی شمالی و برخی نقاط مرکزی این استان پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: احتمال بارش‌های پراکنده در ارتفاعات شمالی استان برای جمعه شب نیز دور از انتظار نیست و دمای هوای اغلب مناطق استان خراسان رضوی از امروز کاهش می‌یابد.

آهنگرزاده متذکر شد: افزایش سرعت وزش باد در مناطق بادخیز خراسان رضوی به ویژه در مناطق شمال و شرق این استان پدیده غالب جوی طی امروز و فردا می‌باشد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲ درجه زیر صفر تا ۱۷ درجه سلسیوس در نوسان بود و بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۱۱ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن به حدود یک درجه زیر صفر می‌رسد.

وی همچنین ادامه داد: قوچان با کمینه دمای هوای ۶ درجه زیرصفر و تایباد با بیشینه دمای هوای ۲۰ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

آهنگرزاده در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: همچنین بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان‌های بردسکن و تربت‌حیدریه با سرعت ۶۱ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار