کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ورود سامانه بارشی فعال به این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸ 28 December 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ولی بهره مند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی جوی نسبتا پایدار طی ساعات آینده در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
وی اظهار کرد: طی این مدت جو غالب افزایش ابر و وزش باد خواهد بود.
کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با عبور متناوب امواج ناشی از یک سامانه فعال بارشی از چهارشنبه هشتم دی ماه تا اواسط هفته آینده( سه شنبه ۱۴ دی‌ماه ۱۴۰۰)، ضمن افزایش پوشش ابر، گاهی بر سرعت وزش باد افزوده شده و طی این مدت در برخی از ساعات بارش برف و باران گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق در نواحی مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می شود.
بهره مند تصریح کرد: در پی این سامانه بارشی اختلال در تردد جاده ای با توجه به بارش باران و برف، وزش باد شدید لحظه ای، کولاک برف در گردنه ها، مه و کاهش دید، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، تأخیر و احتمال لغو پروازها، خسارت به تاسیسات ارتباطی و مخابراتی از اثرات این سامانه خواهند بود.
وی به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد توصیه می شود از تردد غیرضرور در محورهای مواصلاتی و کوهستانی اجتناب شود، از صعود به ارتفاعات و کوهنوردی خودداری کنند، در تردد از حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها احتیاط شود و از سدها و استخر پرورش ماهی ها تنظیم شود و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.
کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه امامزاده جعفر شهرستان گچساران با بیشینه دمای ۱۹.۲ درجه سانتیگراد گرمترین و یاسوج با کمینه دمای ۳.۸ درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار