رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام؛
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: سرانه اعتبارات استان در مصارف استانی به ازای جمعیت سه برابر متوسط اعتبارات کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۱ است.
کد خبر: ۱۰۱۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰ 29 December 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ رحمت اله قیصوری  اظهار داشت: این بخش از اعتبارات لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای استان معادل ۳۳ میلیون ریال است در حالی که میانگین کشوری ۱۱ میلیون ریال است ، همچنین ایلام در اعتبارات هزینه ای، ملی و عمرانی رشد خوبی در لایحه بودجه سال آینده دارد و هشت درصد از میانگین رشد اعتبارات بودجه عمومی کشور بیشتر است.

وی ادامه داد: اعتبارات منابع عمومی دولت از اهمیت زیادی برخوردار است و تملک دارایی های سرمایه ای برای مقایسه بودجه استانی دارای اهمیت هستند ، به عنوان مثال در بحث بودجه تملک دارایی های سرمایه ای میانگین بودجه کشور در این بخش ۱۴ درصد بوده در حالی که سهم استان ایلام ۱۶.۸ درصد است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام افزود: علاوه بر شاخص های جمعیت و مساحت در تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ، ضریب محرومیت هم اعمال شده است و براساس ضریب محرومیت استان ایلام بالاترین سرانه اعتباری را در بین استان های کشور دارد.

قیصوری یادآور شد: تاکنون در تدوین لوایح بودجه سال های اخیر هیچگونه هدف گذاری برای رشد اقتصادی صورت نگرفته و لازمه رسیدن به رشد اقتصادی علاوه بر افزایش سرمایه گذاری و ارتقاء بهره وری، تلاش، همکاری و همدلی مجموعه مدیران استان است تا شاهد تکاپو و رونق اقتصادی در استان ایلام باشیم.

وی اضافه کرد: رشد اقتصادی استان در لایحه بودجه سال آینده ۹.۶ درصد پیش بینی شده و بودجه استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دولت سیزدهم در اعتبارات عمرانی ۲۶.۴ درصد و در اعتبارات هزینه ای ۲۵.۵ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام در خصوص وضعیت منابع استان در لایحه سال ۱۴۰۱ هم گفت: مجموع منابع استان در لایحه بودجه سال آینده اعم از درآمد های عمومی استان، مالیاتی، واگذاری دارایی های سرمایه ای، درآمدهای اختصاصی، سهم از منابع ملی و سایر ۹ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال است که این میزان قابل تحقق است.

قیصوری ادامه داد: مجموع اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای و هزینه ای استان در لایحه بودجه سال آینده از ۲۶ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به ۳۳ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال با رشد ۲۶.۲ درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: بودجه استان ایلام در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در بحث اعتبارات عمرانی ۲۶.۴ درصد رشد دارد و از ۲۱ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال به ۲۷ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال افزایش یافته و بودجه هزینه ای استان نیز از پنج هزار و ۶۰ میلیارد ریال به ۶ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال معادل ۲۵.۵ افزایش نشان می دهد.

وی افزود: ردیف اربعین از یک هزار میلیارد ریال به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال معادل ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد در حالی که ردیف های بودجه متفرقه که اربعین نیز در این بخش قرار دارد.

قیصوری اظهار داشت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اولین بودجه ای است که بر مبنای آمایش سرزمین بوده و سرآغازی برای توسعه پایدار در کشور خواهد بود که یک امتیاز خوبی است و برمبنای پیشنهادات و برنامه های آمایش سرزمین اجرایی می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار