رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در بازدید یک روزه از مدارس استان مرکزی، شرایط این استان در برگزاری کلاس های درس حضوری را مطلوب ارزیابی کرد.
کد خبر: ۱۰۲۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴ 05 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،" الهام یاوری" پس از بازدید از تعدادی از مدارس شهرستان های اراک و ساوه در استان مرکزی، در نشست اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: با تدبیر انجام شده، شرایط آموزش حضوری در استان مرکزی مطلوب است و استقبال خوب همکاران فرهنگی و حضور دانش آموزان در کلاس های درس گواه این مطلب است.
وی به نقش موثر اولیا در کمک به تسهیل آموزش مجازی در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: در طی ۲ سال گذشته خانواده ها با درک جایگاه مهم معلم در تربیت دانش آموزان به این نکته واقف شدند که معلم علاوه بر اینکه رکن اصلی فرآیند آموزش است بعنوان یک مربی ابعاد مختلف تربیتی دانش آموزان را نیز هدایت می کند.
رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان در ادامه با اشاره به فعالیت مدارس استعدادهای درخشان نیز اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم برای توسعه فعالیت ها ها در حوزه فعالیت های هنری و تربیت بدنی در مدارس سمپاد صورت گرفته است و در راستای تربیت دانش آموزان چند ساحتی مطابق با سند تحول بنیادین حرکت خواهیم کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: با شیوع بیماری کووید ۱۹ و علیرغم تمام محدودیت های موجود، معلمین استان مرکزی وارد عرصه شدند و با تدبیر لازم از تعطیلی فرآیند آموزش و یادگیری جلوگیری کردند.
حسین آبادی صیانت از سلامت دانش آموزان را اولویت اصلی آموزش و پرورش برشمرد و افزود: از ابتدای آذرماه شاهد بازگشایی مدارس استان در تمامی دوره های تحصیلی در استان مرکزی بودیم که خوشبختانه با همدلی و هماهنگی همه همکاران در حوزه های ستادی و مداس، همه تمهیدات لازم برای بازگشایی حضوری در مدارس استان به خوبی انجام شد.
وی ادامه داد: تعطیلی مدارس و لزوم برگزاری کلاس های درس در بستر فضای مجازی، بر کیفیت فرآیند یادگیری و یاددهی اثرات فراوانی داشت اما خوشبختانه با بازگشایی سراسری مدارس با مشایعت و مشارکت همه جانبه آحاد جامعه به ویژه خانواده‌ها و اولیای دانش‌آموزان، باردیگرشاهد حضور حداکثری دانش آموزان در کلاس های درس و رونق آموزشهای حضوری و چهره به چهره بودیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حوزه برگزاری امتحانات نهایی در استان نیز گفت: امتحانات نهایی به شیوه حضوری و از دوم دی شروع شده است و این امتحانات در ۱۹ حوزه اجرایی و یک حوزه تصحیح و با حضور بالغ بر ۲ هزار دانش‌آموز تا ۲۷ دی ادامه دارد.
حسین آبادی با اشاره به واکسیناسیون ۹۸ درصدی فرهنگیان استان تاکید کرد: دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم تا کنون در مرحله اول و دوم به ترتیب۵/۹۸ و ۷۴ درصد واکسینه شده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی همچنین به همکاری مستمر آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: از ابتدای مهر ماه تا کنون بالغ یک هزار و ۸۰۰ بازدید از واحدهای آموزشی استان توسط دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفته که طبق برآورد انجام شده میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس استان بالغ بر ۷۵ درصد و در شرایط مطلوب می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار