استاندار یزد تقویت شرکت ها و اتحادیه های تعاونی‌ها را عامل موثری در رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار و تولید استان یاد کرد و گفت: برای تحقق آن باید اقدام لازم در شهرها و روستاها صورت گیرد.
کد خبر: ۱۰۲۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶ 13 January 2022

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: یزد سال آینده باید در زمینه اقتصاد به رشد سه و هشت دهم درصد برسد و بخش گسترده‌ای از آن باید در حوزه اقتصاد تعاونی‌ها باشد.

وی با بیان اینکه استان قابلیت ارتقا به بهشت شرکت تعاونی‌ها برای سرمایه گذاری در اقتصاد ملی را داراست، ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی مشخص و مدون به این هدف رسید، و برای رسیدن به اهداف تعاونی برنامه تحولی متناسبی با ظرفیت‌های یزد در بخش‌های مختلف تدوین می‌شود.

استاندار یزد اظهارکرد: مسایل و مشکل حوزه بیمه، درمان ، بهزیستی و تامین منابع بانک‌ها در راستای کمک به توسعه تعاونی‌ها در استان بررسی شد و هفته آینده در نشستی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مشکل مطرح و برای رفع آنها چاره‌اندیشی خواهد شد.
فاطمی افزود: حدود یک میلیون نفر جمعیت استان در حوزه تامین اجتماعی ، مدیریت درمان ، بهزیستی، تعاونی‌ها و صندوق‌های مرتبط با آن‌ها مخاطبان شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند و همه باید برای تحقق اهداف یادشده همکاری کنند.
در استان یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت ۶ هزار و ۲۰۳ شرکت تعاونی با ۱۰۰ هزار نفر عضو وجود دارد و در این شرکت‌ها برای ۵۴ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شد و گفته می شود که نیمی از این شرکت ها فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار