سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت: نخستین المپیاد ورزشی جام پرچم فردا (اول بهمن)در این شهر برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۲۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷ 20 January 2022

 

علیرضا شعبانی درگفتگو با تابناک مرکزی،افزود: این المپیاد ورزشی به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی و گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی به طور همزمان در کلانشهرهای کشور برگزار می شود.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان جام پرچم نوجوانان زیر ۱۶ هستند یادآورشد: این المپیاد در یازده رشته ورزشی ویژه مردان و هفت رشته ورزشی ویژه زنان و با کمک ۱۸ هیأت ورزشی برگزار می شود.
شعبانی با بیان اینکه برگزاری جام پرچم علاوه بر تندرستی و ایجاد شور و اشتیاق در نوجوانان شهر پیوستی فرهنگی دارد افزود: در این رقابت فرهنگ انقلاب اسلامی و اندیشه‌های سردار سلیمانی به عنوان یک قهرمان ملی به نوجوانان شهر منتقل خواهد شد.
وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه جام پرچم فردا اول بهمن ماه در مجموعه ورزشی سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری اراک برگزار می شودگفت:از تمامی مدیران شهری و استانی برای شرکت در این مراسم دعوت شده است. وی یادآورشد: این جام با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و با شرکت بیش از ۲ هزار ورزشکار در رشته‌های مختلف افتتاح می شود.
شعبانی هدف از برگزاری این المپیاد را پاسداشت پرچم جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد وافزود: ورزشکاران رشته پاراگلایدر پرچم کشورمان را از کنار مزار شهدای گمنام در تپه نور الشهدا متبرک می کنند و پرواز ورزشکاران از این قطعه آغاز می شود و برای فرود ورزشکاران دره گردو درنظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: در این مرحله ورزشکاران رشته اتومبیلرانی پرچم را تحویل گرفته و در شهرک رضوی پرچم به دست دوچرخه سواران سپرده می شود تا این ورزشکاران پرچم را به مرقد امامزادگان آمنه خاتون و عبدالله منتقل کنند.
شعبانی ادامه داد: پس از تبرک پرچم درامامزادگان آمنه خاتوم وعبدالله به اسکیت سواران واگذار می شود که به میدان شهدای اراک حمل شود، در این نقطه دومیدانی کاران استان پرچم را در طول بازار به عنوان نماد قدمت اراک حرکت می دهند تا در میدان ارک پرچم تحویل موتورسواران شود.
شعبانی ادامه داد:ورزشکاران رشته اسب سواری در مقابل ساختمان سپاه روح الله این پرچم را تحویل می گیرند تا آن را در محل افتتاحیه المپیاد به اهتزاز درآورند و پس از آن مسابقات به طور رسمی آغاز می شود.
وی یادآورشد: این مسابقات از عصر روز جمعه یکم بهمن ماه آغاز می شود و تا سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن در سالن شهیدان ثامن واقع در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار