محسن مولوی با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و طی آیینی با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه در روز شنبه به عنوان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری معرفی شد.
کد خبر: ۱۰۲۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸ 29 January 2022

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در این آیین تکمیل طرح های اقتصادی و فعال سازی تعاونی های راکد را از مهمترین برنامه های استان عنوان کرد و گفت: احیای تعاونی ها باید در رأس برنامه های مهم قرار گیرد.
محمدکاظم منزوی تصریح کرد: مصوبات سفر سالهای قبل هیات های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان معطل مانده است و می طلبد این مهم نیز مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی ادامه داد: همچنین اطلاعات طرح های اقتصادی استان برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی، عشایری و تبصره ۱۸ تا پایان سال جمع آوری و برای جذب تسهیلات به بانک های عامل معرفی شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: باید برای استان فرایند اقتصادی و ساختار ویژه طراحی شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین اجرای صحیح و مناسب طرح زیست بوم ملی اشتغال را از مهمترین برنامه های خود عنوان کرد و گفت: سهم این استان سالانه ۱۶ هزار و ۵۰۰ شغل است که باید متناسب با شرایط بومی و محلی ایجاد شود.
محسن مولوی افزود: اگر بتوان این برنامه را به درستی اجرا کرد می توان بخشی از نرخ بیکاری استان را کاهش داد.
وی، بیکاری تجمعی را از خصوصیات نرخ بیکاری این استان برشمرد و تصریح کرد: هر سال به جمع بیکاران استان اضافه می شود که این نشان می دهد توزیع اعتبارات اشتغال در استان هدفمند نبوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اشتغال پایدار از اهداف و اولویت های این اداره کل است و می طلبد برای تحقق آن از جزیره ای عمل کردن دستگاه ها خودداری شود.
مولوی با بیان اینکه ۳۶ درصد تعاونی های چهارمحال و بختیاری راکد و غیرفعال است، اظهار داشت: برای احیای این تعاونی ها باید برنامه ریزی کرد و شورای عالی بخش تعاون را در استان تشکیل داد.
وی با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد از فضاهای ورزشی کارگری استان بهره برداری شده است، افزود: انتظار می رود بتوان در این زمینه خدمات بیشتری به جامعه کارگری استان ارائه داد.
مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین به کاهش نرخ بیکاری استان در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری استان از ۲۰.۸ در سال ۹۶ به ۱۵.۲ در پایان سال ۹۹ رسید.
سید حفیظ الله فاضلی افزود: همچنین طی سالهای اخیر ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی عشایری در استان جذب شده است.
وی، کاهش تجمعات کارگری و اصلاح بین کارگر و کارفرما، کاهش اعتراض به آرای شورای حل اختلاف کارگری، رشد ۳۰ درصدی تشکل های کارگری و جذب ۱۰۰ درصد تسهیلات مشاغل خانگی را از دیگر اقدامات انجام شده در سالهای اخیر برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار