سرپرست مخابرات خبر داد:
سرپرست مخابرات کشور گفت: پس از حادثه منا به دلیل نگرانی‌ خانواده‌ حجاج، کارمندان مخابرات در راستای ارتباط بهتر با کشور عربستان تلاش بسیاری کردند، پس از وقوع این واقعه دردناک مکالمات از داخل کشور به کشور عربستان ۴ برابر افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۱۰۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱ 28 September 2015
به گزارش تابناک قم، سید اسدالله دهناد در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی، اظهارداشت: پس از حادثه منا به دلیل نگرانی‌ خانواده‌ حجاج کارمندان مخابرات در راستای ارتباط بهتر با کشور عربستان تلاش بسیاری کردند، پس از وقوع این واقعه دردناک مکالمات از داخل کشور به کشور عربستان 4 برابر افزایش پیدا کرد.

وی با تاکید بر تداوم دیدار با مراجع و علما و آثار و برکات آن عنوان کرد: هدف از دیدار با مراجع استفاده از نظرات آن‌ها است، مراجع و علما افق‌های مناسبی را پیش‌روی ما قرار می‌دهند تا در ادامه مسیر خود در خدمت به مردم با مشکلی مواجه نشویم.

سرپرست مخابرات با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مخابرات کشور تصریح کرد: 34 میلیون شماره ثابت ظرفیت در سراسر کشور وجود دارد که 30 میلیون شماره واگذار شده و 4 میلیون شماره ذخیره خالی داریم که قابل واگذاری است، 63 میلیون سیم کارت به مردم واگذار شده که به ازای هر 81 نفر یک سیمکارت همراه اول وجود دارد.

دهناد اظهار داشت: بیش از 5 میلیون پورت اینترنت و ADSL ایجاد ظرفیت شده وبیش از 4 میلیون به مردم واگذار شده است که یک میلون و سیصد پورت آماده واگذاری است، در 6 سال اخیر 12 میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های روز مخابرات سرمایه گذاری شده که از سال 88، 60 درصد شرکت مخابرات به بخش خصوصی واگذار شده و 40 درصد برای دولت باقی مانده است.

وی با بیان این که با واگذاری مخابرات به بخش خصوصی درآمد آن 365 درصد افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: تلفنی که در گذشته به قیمت 80 هزار تومان و البته با تأخیر 6 ماهه واگذار می‌شد، امروز با قیمت 50 هزار تومان و 3 روزه به مردم واگذار می‌شود.

سرپرست مخابرات با بیان این که تعرفه مکالمات از سال 82 تاکنون افزایش پیدا نکرده است عنوان کرد: اگر می‌خواهیم از کشورهای دنیا عقب نمانیم باید تعرفه مکالمات را افزایش داده تا زمینه سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف مخابرات ایجاد شود.

دهناد با اشاره به اقدامات مخابرات برای پیشرفت زیر ساخت‌های استان قم تصریح کرد: 590 هزار تلفن ثابت در استان قم وجود دارد که 470 هزار آن واگذار شده است، از هر صد نفر چهل نفر تلفن ثابت دارند و همچنین یک میلیون و دویست هزار تلفن همراه در استان قم واگذار شده و ظریف نفوذ آن بیش از صد درصد است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار