سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی:
سرپرست اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیزمدارس خراسان رضوی از بهره برداری ۱۳۳ کلاس جدید همزمان با دهه مبارک فجر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲ 01 February 2022

مهندس ابوالقاسم ضمن تبریک فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: در دهه ی فجرانقلاب اسلامی مجموعا 34پروژه با 133کلاس و زیربنای16821مترمربع و هزینه ای بالغ بر625 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.که از این تعداد17پروژه از محل
اعتبارات دولتی، 17 پروژه با مشارکت دولت و خیرین می باشد.

 بابائی افزود:در حال حاضر در خراسان رضوی بیش ازیک میلیون و۴۰۰ هزار دانش آموز در ۴۸ منطقه آموزشی مشغول تحصیل اند که ۵۰ درصد این دانش آموزان در مشهد هستندر حالی که فقط ۳۸ درصد فضاهای آموزشی در این شهرستان وجود دارد.

همچنین منطقه تبادکان نیز دارای 10 درصد از جمعیت دانش آموزی است که البته فقط 5 درصدفضاهای آموزشی در اختیار آن هاست.
مهندس بابائی درباره سرانه فضای آموزشی خراسان رضوی این طور آمار ارائه کرد: سرانه5 سرانه2 4 دهم متر مربع است که اگر با رقم3 آموزشی این استان برای هر دانش آموزکشوری و میزان مطلوب 8 مترمربع داریم. چه بسا سرانه ما در استان متغیر است که برای2 نمونه در حاشیه شهر تبادکان این عدد 2.1دهم مترمربع و در برخی دیگر این عدد کم تر از دهم مترمربع و در کل، سرانه تعدادی دیگر از نقاط استان نیز کم تر از سرانه استان است
مهندس بابائی بیان کرد:خوشبختانه امسال نخستین همایش تجلیل از خیرین نمازخانه ودارالقرآن ساز در استان خرسان رضوی برگزار شد. که بر اساس سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش مدرسه به عنوان محیطی اصلی برای تربیت و یادگیری و تجلی بخش مراتبی از حیات طیبه و کانون عرصه و فرصتها برای امور تربیتی و محل کسب تجربه تربیتیو زیستی می باشد. که بر اساس زیرنظام فضا و تجهیزات نیز در قالب سرانه ها و فضای آموزشی و تربیتی هم نگاه ویژه ای به فضا های فرهنگی داشته و به نحوی که سرانه فضاهایفرهنگی شصت و چهار صدم متر مربع شامل اتاق پرورشی نمازخانه کتابخانه سالن اجتماعاتمیباشد و۲۰۰میلیارد تومان هزینه دربر داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار