عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال ۱۴۰۱ مبلغ دو هزار و ۲۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.
کد خبر: ۱۰۲۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸ 06 February 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، عزیزالله سیفی گفت: پس از تحویل بودجه پیشنهادی شهرداری به شورا، تمامی کمیسیون‌ها که شاخص‌ترین آن‌ها کمیسیون بودجه است، فعال شده و لایحه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ را مورد بررسی قرار دادند.


وی افزود: در بررسی بودجه ابتدا مبحث درآمد‌ها مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی درآمد‌ها به هزینه‌ها که شامل دو بخش عمرانی و هزینه‌های جاری است، پرداخته و پس از بررسی نهایی از سوی کمیسیون‌ها در صحن علنی ارائه می‌شود.


به گفته عضو شورای اسلامی شهر یزد بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال ۱۴۰۱ مبلغ دو هزار و ۲۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که در صورت تحقق، زمینه برای رشد و توسعه بیش از پیش جهان شهر یزد فراهم می‌شود.


سیفی اظهار داشت: ۷۰ درصد اعتبارات پیش بینی شده در این بودجه پیشنهادی به بودجه عمرانی و ۳۰ درصد به بودجه جاری اختصاص دارد و بر اساس سیاست‌ها و راهبرد‌هایی که پیش از این از سوی شورای اسلامی شهر یزد به شهرداری ارائه شده، تنظیم یافته است.


عضو شورای شهر تصریح کرد: برخی از مهمترین ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۱ عبارتند از جلوگیری از رشد غیرواقعی بودجه به این معنا که در ۵ سال اخیر تلاش شده تا بودجه شهرداری کاملا بر اساس درآمد‌های این سازمان باشد و سال ۱۴۰۱ نیز افزایش بودجه کاملا منطقی بوده است.


وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۱ می‌توان به کاهش چشمگیر فروش اموال شهر، کاهش چشمگیر هزینه‌های جاری به این معنا اشاره کرد که شورای ششم در تلاش بوده با افزایش بودجه عمرانی، طرح های عمرانی سطح شهر را رونق ببخشد.


سیفی از اتمام طرح‌های نیمه تمام به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های بودجه پیشنهادی یاد کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ تلاش شد تا بخش عمده‌ای از طرح‌های نیمه تمام را به اتمام رسانده و مابقی طرح‌های نیمه تمام نیز در سال ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید. علاوه بر آن بودجه مخصوصی نیز به منظور جداسازی شبکه آب شرب از آب فضای سبز در نظر گرفته شده است.

برچسب ها: بودجه ، شهرداری ، لایحه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار