در دهه فجر امسال و با حضور مسئولین ۶ طرح در حوزه ی سلامت در اراک به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۲۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 06 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت : این طرح ها شامل بیمارستان اعصاب و روان ۱۰۰ تخت خوابی هاشمی سنجانی، مجتمع کلاس‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک و ۴ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی است.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: با توجه به کمبود بیمارستان و تخت روانپزشکی در اراک، افزایش تخت بیمارستانی در دستور کار قرار گرفت که بلافاصله با انتقال دانشکده دندانپزشکی از محل قدیم خود با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار ،تغییر کاربری این دانشکده به بیمارستان اعصاب و روان آغاز شد.
او یادآورشد: ساختمان قدیم دانشکده دندانپزشکی به یک مرکز آموزشی درمانی ۱۰۰ تخته خوابه تبدیل شد که برای تجهیز و تبدیل آن به بیمارستان اعصاب و روان، ۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است‌.
او افزود : پیش از این بیماران مربوطه را تنها با دستور مقام قضایی آن هم به تعداد محدود بستری و درمان می کردیم و یا به ناچار به استان های دیگر انتقال می دادیم اما اکنون با راه اندازی این مرکز درمانی می توانیم به تعداد بیشتری از بیماران این حوزه خدمات ارائه کنیم به طوریکه در حال حاضر ۲۵ نفر در این بیمارستان تحت درمان قرار دارند.
وی تاکید کرد : کمبود فضای آموزشی همواره یکی از چالش های پیش روی دانشگاه علوم پزشکی بوده و است که به همین خاطر ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای افتتاح مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان هزینه شد که برای تکمیل و تجهیز ۲ سالن آزمون امتحانات مجازی نیز ۱۱۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.
دکتر جمالیان در ادامه با اشاره به اینکه در مجموع ساخت این مجتمع بسیاری از مشکلات فضای آموزشی را کاهش می‌ دهد،گفت : در سال ۹۳ یک خیر نیکوکار مبلغی حدود ۲ میلیارد تومان در این مکان هزینه کرد و در سال ۹۸ نیز دانشگاه علوم پزشکی با دریافت وامی به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان در صدد بهبود و تکمیل فضای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی برای دانشجویان برآمده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت : کمبود تعداد پایگاه های اورژانس درون و برون شهری نیز یکی دیگر از چالش های پیش روی حوزه ی سلامت است که از چند سال گذشته و با کمک خیرین اقدام به ساخت پایگاه ها و کاهش کمبودهای این حوزه کرده ایم و امروز نیز ۴ پایگاه دیگر به جمع پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزوده شد.
دکتر جمالیان افزود : برای ساخت هر پایگاه اورژانس ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای خرید آمبولانس و مابقی تجهیزات نیاز است.
وی از خیرین حوزه ی سلامت به ویژه کسانیکه در ساخت پایگاه های اورژانس همکاری و کمک کردند،قدردانی کرد و گفت : با افزایش تعداد پایگاه های اورژانس مطئمنا زمان رسیدن آمبولانس بر سر بالین مجروحین و مصدومانی که به خدمات درمانی فوری نیاز دارند نیز کاهش می یاد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار