رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس مطرح کرد؛
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: به منظور حمایت از ایجاد و توسعه باغ‌بام‌ها، تسهیلات تشویقی و حمایتی نیز پیش‌بینی و به تصویب شورای شهر رسیده که برای عموم شهروندان قابل استفاده است.
کد خبر: ۱۰۲۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶ 07 February 2022

به گزارش تابناک رضوی، حمید ضمیری با بیان اینکه امروزه بسیاری از شهرهای دنیا با دو معضل اساسی یعنی آلودگی هوا و آلودگی صوتی دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهارکرد: یکی از اصلی‌ترین علل آلودگی هوا، استفاده بی‌رویه از سوخت‌های فسیلی و وسایل حمل‌ونقل خصوصی است.
وی افزود: در دنیای امروز، زمان آن رسیده که به سمت استفاده از «بام سبز» پیش برویم؛ بام سبز که به عنوان یکی از راهکارهای حائز اهمیت در جهت حفظ محیط‌زیست و ارتقاء کیفیت هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: یکی از نکات مهمی که در بحث «باغ‌بام‌» باید مدنظر قرار گیرد، توجه به ملاحظات اقلیمی است چراکه به حد زیادی موجب کاهش مصرف انرژی می‌شود.
ضمیری، «بام سبز» را یکی از رویکردهای نوین معماری و شهرسازی دانست که ریشه در مفاهیم توسعه پایدار شهری دارد.
وی افزود: همیشه فضاهای پشت‌بام، فضاهای مرده‌ و بلااستفاده‌ای هستند که با تکیه بر ظرفیت باغ‌بام چنین فضایی، به فضای بانشاط، پویا و موثر در تلطیف هوا تبدیل می‌شود.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به شرایط و الزامات ایجاد بام‌سبز در ساختمان‌های مشهد، اظهارکرد: با توجه به لزوم گام برداشتن در مسیر توسعه باغ‌بام‌ها، براساس مصوبات شورای شهر، در منطقه ثامن، تمامی ساختمان‌های جدیدالاحداث که مساحت عرصه آنها بالای 500 متر مربع باشد و در سایر مناطق شهرداری مالکان کلیه ساختمان‌های گروه "د" و "ج" (به استثنا کاربری‌های مسکونی)، ملزم به اجرای باغ بام در پشت بام است.
ضمیری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در زمینه بام‌سبز به عنوان یک رویکرد نوین معماری و شهرسازی، مهم‌ترین روشی است که به شهرهای ما اجازه رشد و توسعه از حیث فضای سبز را می‌دهد، گفت: به منظور حمایت از ایجاد و توسعه باغ‌بام‌ها، تسهیلات تشویقی و حمایتی نیز پیش‌بینی و به تصویب شورای شهر رسیده که برای عموم شهروندان قابل استفاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار