عملیات بهسازی گلزار شهدای شهرستان مرزی تایباد با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی ادره کل بنیاد شهید خراسان رضوی، ائمه جمعه تشیع و تسنن و همچنین فرماندارآغاز شد.
کد خبر: ۱۰۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 29 September 2015
سید مجید حسینی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل بنیاد شهید خراسان در مراسم کلنگ زنی بهسازی گلزار شهدای تایباد عنوان کرد: بهسازی مزار شهدای شهرستان با اعتبار اولیه یک میلیارد و پانصد میلیون ریال توسط شهرداری تایباد شامل ایجاد طاق، شبستان، ورودی و خروجی مزار، تعویض سنگهای مزار شهدا و نصب نماد های ایثار و شهادت آغاز شده است.

وی با شاره که بهسازی مزار شهدا تا پایان سال به اتمام خواهد رسید افزود: وی این اقدام را عملی فرهنگی دانست و گفت: گلزار شهدا می تواند کانون و پایگاه اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

وی ادامه داد: امروز اگر شهدا نیستند خانواده های مکرم شهدا در بین ما هستند و تکلیفی که رهبری برعهده ما گذاشته است تکریم خانواده های شهدا و ادامه دادن راه آنها است.

تایباد الگوی وحدت است

فرماندار شهرستان تایباد نیز در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت فاجعه منا لر اثر بی کفایتی آل سعود عنوان کرد: درد و رنج شدیدی در این روزها به کشور ما و دیگر کشورهای اسلامی وارد شده است

وی ضمن تحسین جامعه اهل سنت تایباد در راستای محکوم کردن این اقدام گفت: همزمان با همان روز فاجعه منا، عربستان هواپیماهایش را پر از گلوله آتش می کرد و برروی سر یمنی ها ریخت و آنوقت سعی دارد تا خود را بی تقصیر در افکار عمومی جلوه دهد.

فرماندارتایباد با اشاره به وحدت شیعه و سنی در تایباد گفت: ما می توانیم اعلام کنیم که تایباد در عرصه های مختلف از جمله وحدت شیعه و سنی در کشور الگو است.

وی در خصوص پروژه بهسازی گلزار شهدا نیز گفت: امروز باید بدانیم برای چه کسانی می خواهیم خانه عزت بسازیم.

وی گفت: اگر شهردار و شورای شهر بهترین ساختمانها را بسازند ولی مزار شهدامان ساخته نشود دشمن شاد خواهد شد.

شرافتی راد بهترین الگو در حوزه خدمت، اخلاص، شهامت، شجاعت و در ریسک پذیری را شهدا دانست و افزود: امروز اگر رئیس جمهور ما در پشت تریبون سازمان ملل با قدرت صحبت می کند به پشتوانه همین شهدا و مردم غیور ایران است.

وی گفت: این دومین کلنگ زنی گلزارهای شهدا در شهرستان تایباد در هفته دفاع مقدس است و کلنگ گلزار شهدای روستای دربند را نیز در این هفته به زمین زده شده است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار